شناسهٔ خبر: 67652030 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار ۵۷ هزاری شد

با کاهش هیجانات در بازار ارز و برقراری آرامش سیاسی در کشور قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز با کاهش محسوس همراه شده است؛ قیمت دلار به کانال ۵۷ هزار تومان بازگشته است؛ سکه نیز طی یک هفته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، از هفته گذشته و بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری، با کاهش محسوس هیجانات در بازار ارز استارت کاهش قیمت دلار زده شد و همچنان ادامه دارد.

فعالان بازار ارز می گویند برقراری آرامش در شرایط سیاسی کشور مهمترین عامل کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر و امروز بوده است. قیمت دلار قبل از انتخابات تا 62 هزار تومان هم بالا رفته بود ولی بعد از انتخابات و تخلیه هیجانات از بازار و با برقراری آرامش نسبی در فضای سیاسی کشور قیمت دلار با کاهش همراه شد و در معاملات صبح امروز به کانال 57 هزار تومان بازگشت.

بازار طلا در هفته جاری به دلیل بمناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) طبق سنوات گذشته در سراسر کشور تعطیل است و بازار ارز نیز تقریبا به حالت نیمه تعطیل در آمده است؛ بازاری‌ها می گویند قیمت طلا و ارز درهفته جاری به دلیل تعطیلی بازارها و عدم انجام معاملات سنگین، تغییر خاصی نخواهد داشت. البته فعالان بازار معتقدند برقراری آرامش سیاسی درکشور و البته منطقه می تواند در در روزهای آتی به کاهش بیشتر قیمت دلار کمک کند.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت ارز در هفته گذشته را مهمترین عامل کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه می داند و می گوید: بهبود شرایط سیاسی کشور و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ارزش ریال بالا رفته است.

او با تأکید براینکه با ورود به ماه محرم تقاضا در بازار به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: طی یک هفته گذشته، قیمت سکه 3 میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافته است؛ حباب سکه نیز با کاهش یک میلیون و 200 هزار تومانی به محدوده 7 میلیون تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا درباره وضعیت قیمت ها در روزهای آتی گفت: با توجه به تعطیلی یک هفته ای بازار طلا در سراسر کشور، در یک هفته آینده قیمت ها تغییر چندانی نخواهد داشت.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 365 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 36 میلیون و 900 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 22 میلیون و 550 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14 میلیون و 580 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2411 دلار است.

برچسب‌ها:

نظر شما