شناسهٔ خبر: 67652027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

زلنسکی: پوتین از بایدن و ترامپ متنفر است

رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی انتقادی علیه رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد که وی از هر دو نامزد پیشنهادی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ متنفر است.

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با اذعان به این موضوع که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه متنفر است، خواستار تصمیم‌گیری‌های صحیح غرب در قبال روسیه و آینده جنگ اوکراین شد.

به گزارش فاکس‌نیوز، زلنسکی با طرح این استدلال که برای پوتین فرقی نمی‌کند که دموکرات‌ها و یا جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در آمریکا پیروز شوند، عنوان کرد پوتین از هر دو نامزد انتخاباتی در این کشور متنفر است.

وی در جریان یک سخنرانی در بنیاد و موسسه رونالد ریگان عنوان کرد: بایدن و ترامپ دو شخصیت متفاوت هستند. با این حال هر دوی آنها از حامیان دموکراسی‌اند و من فکر می‌کنم که پوتین از این جهت از هر دو نفرشان متنفر خواهد بود.

زلنسکی ادعایش در این زمینه را اینطور بیان کرد: پوتین از اوکراین هم متنفر است، چرا که نسبت به دموکراسی حس تنفر دارد.

اظهارات وی در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی برت بایر، مجری ارشد سیاسی فاکس‌نیوز و پس از آن مطرح شد که او از ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو درخواست کرده تا از اوکراین در برابر تشدید حملات روسیه شدیدا حمایت‌کنند.

نظرات زلنسکی در باب دو نامزد اصلی انتخابات پیش‌روی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که عملکرد ضعیف بایدن در جریان مناظره انتخاباتی‌اش و همچنین امتناع ترامپ از پاسخ به سوالاتی در مورد مواضعش در قبال ناتو، نگرانی‌های بین‌المللی را در مورد آینده جنگ اوکراین برانگیخته است.

آمریکا به عنوان بزرگترین حامی کمک‌های نظامی به کی‌یف در جریان جنگ این کشور با روسیه محسوب می‌شود، با این حال ترامپ بارها در اظهاراتش تهدید کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، کمک‌های نظامی‌اش به این کشور را قطع خواهد کرد و در عین حال از تقویت رابطه‌اش با روسیه حمایت کرده است.

زلنسکی در این رابطه عنوان کرد: تمام دنیا به نتیجه انتخابات ماه نوامبر چشم دوخته است و وقت آن رسیده تصمیمات قوی بگیریم و درست عمل کنیم.

وی همچنین بار دیگر عنوان کرد، امیدوار است در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، سیاست وی در قبال اوکراین تغییر نکند.

نظر شما