شناسهٔ خبر: 67651960 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد قشم تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای به حداقل رساندن آسیب به ساختمان‌ها در مناطق حاشیه خلیج‌فارس

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه آزاد قشم که با هدف عقد تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی انجام شد بر ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای به‌حداقل‌رساندن مشکلات ناشی از شرایط محیطی و اقلیمی خاص مناطق حاشیه خلیج‌فارس همچون خوردگی و دوام پایین مصالح ساختمانی، ساختمان‌ها و ابنیه فنی، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه آزاد قشم به منظور عقد تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی بازدید کرد. همچنین در جریان این بازدید نشستی نیز با رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم انجام شد.

در این نشست عادل پیغامی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن عرض خیر مقدم به رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیات کارشناسی همراه، از توجه وی و تسریع در پیاده‌سازی مفاد تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی فی‌مابین در جهت ارتقای حوزه ساخت‌وساز در جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس و رفع نیازهای تحقیقاتی و آموزشی آن، تشکر و تقدیر کرد.

پیغامی ضمن ارائه وضعیت کلی ساخت‌وساز در پهنه جزیره قشم، به معرفی اجمالی پروژه‌های خاص احداث‌شده و در حال احداث در این جزیره پرداخت و خواستار بازدید فنی هیات کارشناسی اعزامی از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای ارائه راهکارهای فنی و کارشناسی برای ارتقای کیفیت، استحکام و دوام و همچنین رفع نیازهای علمی و پژوهشی در این زمینه شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) همچنین یاد و خاطره شهید جمهور و شهدای خدمت، آمادگی مجدد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جهت رفع نیازهای علمی و پژوهشی حوزه ساخت و ساز در پهنه کشور، خصوصاً توجه به این مهم در مناطق حاشیه خلیج‌فارس و به‌ویژه جزایر آن را، با توجه به شرایط اقلیمی و زیست‌محیطی خاص آن، مضاعف دانست.

وی بهره‌مندی از فناوری‌های نوین را برای به‌حداقل‌رساندن مشکلات ناشی از شرایط محیطی و اقلیمی خاص مناطق حاشیه خلیج‌فارس اعم‌از خوردگی و دوام پایین مصالح ساختمانی، ساختمان‌ها و ابنیه فنی، مهم ارزیابی کرد.

حیدری استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهی‌نامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را یکی از راهکارهای مؤثر ارتقا حوزه ساخت‌وساز در پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی کشور، معرفی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ابراز امیدواری کرد تا طی برگزاری این سفر کارشناسی دو روزه، بررسی امکان ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع نیازهای علمی و پژوهشی حوزه ساخت‌وساز در پهنه جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس فراهم شود.

وی اراده و تدبیر مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد قشم خصوصاً رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آن به‌واسطه‌ی توجه ویژه به نیاز در به‌کارگیری رویکرد صنعتی‌سازی، فناوری‌های نوین ساخت‌وساز، همچنین بهره‌مندی از خدمات ارزنده شرکت‌های دانش‌بنیان در این راستا را مایه مباهات دانست.

لازم به ذکر است پس از برگزاری این نشست، بازدیدهای فنی توسط رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیات کارشناسی همراه به اتفاق معاونان و مدیران فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد قشم طی این سفر دو روزه در پهنه جزیره قشم انجام شد.

مقرر شد تا پروژه‌های مختلف تحقیقاتی همچنین کارگاه‌های متنوع آموزشی برای استقرار نظام تعالی کیفیت پروژه‌های ساخت‌وساز، ظرفیت‌سنجی در تولید مصالح ساختمانی دانش‌بنیان، تأیید صلاحیت و کنترل فنی تأمین‌کنندگان و واردکنندگان مصالح ساختمانی در قالب صدور گواهی‌نامه فنی، تولید محصولات بتنی و آسفالتی بر پایه فرآورده‌های گوگردی، بازیافت نخاله‌های ساختمانی منتج به محصولات جدید، همچنین پایش مستمر پروژه‌های ساختمانی و ابنیه فنی مبرز در حال احداث جزیره قشم، در قالب نظارت عالیه و کنترل مضاعف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای سازمان منطقه آزاد قشم بر اساس انعقاد قراردادهای مستقل صورت پذیرد.

نظر شما