شناسهٔ خبر: 67651936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه

امسال هشت مرحله آزمون استخدامی در کرمانشاه برگزار شده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال تاکنون هشت مرحله آزمون استخدامی در استان برگزار شده است، گفت: در این تعداد آزمون بیش از ۳۵ هزار نفر شرکت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

نادر نورایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وظایف برنامه و بودجه و هم وظایف اداره استخدامی کشور انجام می شود.

وی ادامه داد: اینکه در بحث برگزاری آزمون‌ها بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هر مجوزی که صادر شد باید ابتدا سازمان اداری استخدامی کشور آن را تایید بعد توسط سازمان برنامه بودجه کشور امضا و سپس تامین اعتبار شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برگزاری آزمون ها پرداخت و گفت: یکی از آزمون های برگزار شده، آزمون کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش بود که در ۲ مرحله در تاریخ های ۹ و ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

وی اضافه کرد: آزمون دیگر که مخصوص معلولان و ایثارگران بود در استان برگزار و در این آزمون نیز بیش از ۲ هزار نفر داوطلب شرکت کرده بودند؛ در آزمون دیگر که مربوط به ثبت اسناد بود کلا ۱۴۹ نفر در خرداد ماه در این آزمون شرکت کردند.

وی ادامه داد: در آزمون طرح شهید زین الدین که برای دستگاه های اجرایی برگزار شد هزار و ۳۰۲ نفر شرکت کننده داشت از این تعداد ۱۰۰ نفر استخدام می شوند؛ ۸۰ نفر به استخدام دستگاه های اجرایی استان در خواهند آمد و ۲۰ نفر نیز در استانداری مشغول به کار می شوند.

نورایی گفت: برای استان ۲ بودجه وجود دارد، یکی ملی و دیگری استانی است؛ در بودجه استانی که اعتبارات آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین می شود بودجه مشترک ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای ۲۳ دستگاه اجرایی که هزینه استانی دارند ۱۰۰ نفر مجوز داریم؛ بخشی از دستگاه‌ها مانند شرکت آب منطقه ای و گاز منطقه ای که استخدامی آنها کشوری است از این استخدامی ها بهره مند شدند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: مشاغل به ۲ دسته اختصاصی و عمومی تقسیم می شوند، جلسات کارشناسی دقیقی برای برگزار آزمون تشکیل می شود، این آزمون های برای دستگاه هایی که دارای چارت خالی هستند آزمون اختصاصی بود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

نظر شما