شناسهٔ خبر: 67651832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گیلان : اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی آزادیخواهان جهان است

استاندار گیلان گفت: اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمان جهان به‌ویژه شیعیان و آزادیخواهان جهان است. استاندار گیلان گفت: اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمان جهان به‌ویژه شیعیان و آزادیخواهان جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، اسدالله عباسی ظهر امروز (شنبه) در ستاد اربعین استان گیلان در رشت با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان در قیام کربلای حسینی اظهار کرد: در مراسم اربعین حضرت امام حسین(ع) علاوه بر مسلمانان، از سایر مذاهب و ادیان نیز حضور می یابند و پیاده‌روی اربعین، بزرگترین تجمع صلح آمیز حول محور عاشقی امام حسین(ع) در جهان است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: با حضور در مراسم اربعین باید پیام فرهنگی قیام عاشورا را به دیگران برسانیم.

 وی تصریح کرد: این فرصت بسیار مناسبی برای زائران است که توشه مناسبی را از خود هنگام حضور در مراسم اربعین به ارمغان بیاروند.

وی ادامه داد: البته کار موکبها نیز در این بخش بسیار مهم است و باید فعالیت آنان از لحاظ فرهنگی پررنگتر شوند و غنای فرهنگی عاشورایی مناسبی را به زائران انتقال دهند و از سوی دیگر باید بیشتر در امور فرهنگی در موکب ها کار شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: حضرت امام حسین(ع) همه سختیها را به جان خریدند و خود و خانواده اش را نزد خداوند برای راه حق تقدیم کردند تا عدالتی که در زمان پیامبراکرم(ص) و حضرت علی (ع) وجود داشت، ادامه یابد و به ظلم تبدیل نشود.

عباسی گفت: قیام حضرت امام حسین(ع) برای احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی(ص) و زدودن زنگار از دین جدش بود زیرا ظلم جای حق و عدالت را گرفته بود و احیای دین اسلام مبنای این قیام همیشه ماندگار بود.

وی بیان کرد: ما نیز باید آنچه را که فلسفه قیام عاشورا است را تحقق بخشیم و باید اهداف امام حسین(ع) به خصوص در بخش امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر ترویج کنیم که پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای این امر است و به همین دلیل باید بخش فرهنگی را در مواکب پررنگتر کنیم.

وی افزود: در دنیای امروز نیز، رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی با نشان دادن عکس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین بالابردن قرآن مجید، همانند شهید رجایی، سند جنایات استکبار را نشان و آنان را سوا کرد.

عباسی در ادامه به عملکرد موکبهای گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملکرد موکب‌های گیلان سال گذشته مناسب بود و با وجود اینکه امسال هنگام اربعین گرما بیشتر است باید تمهیدات لازم انجام شود تا موکب ها برای خدمت رسانی به زائران با مشکل مواجه نشوند.

وی در ادامه گفت: همچنین تجهیزات و امکانات موکبها علاوه بر مسیر زمینی با مسیر هوایی نیز به عراق ارسال شود در ضمن با هماهنگی در صورت امکان از طریق ریلی نیز این امر انجام گیرد.

استاندار گیلان اظهار کرد: البته سیاست قطعی دولت استفاده از ظرفیتهای مردم است و باید در کارهای اجرایی موکب ها از خود مردم استفاده شود و دولت فقط حمایت کننده و هدایت کننده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما