شناسهٔ خبر: 67651697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح دارویار ارز دولتی را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد

خمین - ایرنا - مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: اجرای طرح دارویار ارز دولتی را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد و درواقع ارز دولتی از جیب بیمار کسر نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

دکتر امیر هاشمی پناه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به سوالات فراوان شهروندان درباره پرداختی مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها اشاره کرد و افزود: پس از اصلاح سیاست‌های ارزی دارو و با آغاز اجرای طرح دارویار در تیر ماه ۱۴۰۱، ارز ترجیحی پرداختی به وارد کنندگان دارو حذف و به کانال بیمه ها سرازیر شد.

وی ادامه داد: بیمه این ارز را تحت عنوان یارانه داروی بیماران به داروخانه‌ها به شرط داشتن نسخه پزشک و بیمه پرداخت می‌کند.

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین تاکید کرد: درغیر این صورت بیمار باید داروی خود را آزاد تهیه کند.

هاشمی پناه در ادامه توضیحات خود افزود: تا قبل از اجرای طرح دارویار، ارز دولتی در اختیار شرکت‌های تولیدی وارد کننده دارو قرار می‌گرفت تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز را تامین کنند.

وی اظهار کرد: بعد از اجرای طرح دارویار از تیر ماه ۱۴۰۱ ارز دولتی در اختیار مصرف کننده قرار گرفت.

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: با اجرای این طرح یارانه دولتی به بیمه و سپس به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود و در این بین هیچ افزایش قیمتی(درصورت داشتن نسخه پزشک)متوجه بیمار نمی‌شود و از طریق دولت به بیمه و از بیمه به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

نظر شما