شناسهٔ خبر: 67651569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نویسنده اردبیلی:

کتاب کنترل پروتزهای دست با درجه آزادی بالا منتشر شد

اردبیل- نویسنده کتاب «کنترل پروتزهای دست با درجه آزادی بالا» گفت: کتاب کنترل پروتزهای دست با درجه آزادی بالا با استفاده از الکترومایوگرافی نگارش شده و توسط انتشارات پادمیرا منتشر شد.

صاحب‌خبر -

زهرا امینیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این کتاب در پنج فصل مختلف به نگارش در آمده است، اظهار کرد: الکترومایوگرافی یکی از موضوعات و مباحث مهم و کارآمد در حوزه مهندسی پزشکی است که با پیشرفت روزافزونی که در سال‌های اخیر داشته کاربردهای قابل توجهی را در میادین علمی از خود به جا گذاشته است.

وی در ادامه با توجه به مهم بودن این حوزه تصریح کرد: علاوه بر جذابیت‌های فراوان موضوع یاد شده، در این حوزه کاربردهای مهمی را در حوزه‌ای دیگر مانند حوزه صنعتی و کاربردهای بالینی پاسخ داده که یکی از این کاربردها که به بررسی آن پرداختیم، کنترل پروتزهای اندام تحتانی و فوقانی برای افرادی است که دچار قطع عضو شده‌اند.

نویسنده کتاب «کنترل پروتزهای دست با درجه آزادی بالا» گفت: با توجه فراگیر شدن و پیشرفت قابل تأمل تکنولوژی و همچنین الکترومایوگرافی در عصر هوش مصنوعی، در مدت زمان کم سبب شد تا در این حیطه احساس نیاز به نگارش کتابی با این مضمون فکر ما را به خود مشغول کند همچنین که اغلب صنایع و رشته‌های دانشگاهی بسیاری درگیر موضوعاتی همچون طراحی و ساخت پروتزها مشغول فعالیت هستند.

امینیان با بیان اینکه در این کتاب تلاش شده تا مباحث اساسی دانش روز در حوزه پروتزها بیان شود، افزود: این کتاب در راستای کارآمد بودن و نظم‌بخشی به مطالعات و یافته‌های این حوزه و آشنا ساختن علاقه‌مندان به آخرین دستاورد و پژوهش‌های دانشمندان تلاش می‌کند و همچنین با بیان ساده و قابل فهم به درک بهتر و عمیق‌تر خوانندگان کمک می‌کند.

نویسنده کتاب «کنترل پروتزهای دست با درجه آزادی بالا» گفت: این کتاب در ۱۳۰ صفحه با ساختاری هدفمند و منسجم علاوه بر مهندسان پزشکی فعال در این حوزه، می‌تواند برای پژوهشگران در حوزه‌های دیگر مهندسی از جمله مهندسی برق و ارتز و پروتز، بخش توانبخشی و دیگر رشته‌های دانشگاهی مفید واقع شود.

نظر شما