شناسهٔ خبر: 67651236 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

کدام افراد مشمول وام ۸۰۰ میلیونی مسکن خواهند شد؟

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن که در مراحل پایانی قرار داشته باشند مشمول افزایش تسهیلات نشده و تنها پروژه‌های که تازه شروع شده باشند مشمول این تسهیلات می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه منابع نفتی ۲میلیارد منابع برای صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده است گفت: طی امسال این تخصیص منابع به سرانجام رسید و فرآیند پرداخت مبالغ آغاز شده وتا به امروز ۱۰ هزارو ۱۹۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است و خوشبختانه این عملیات آغاز شده و ورود فرآیند منابع نفتی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن مشخص شد

او گفت: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع تخصیص یافته از استجازه رهبری به پروژه های نهضت ملی مسکن بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: پروژه های که امروز شروع می شود قیمت هر متر مربع ۸ ونیم تا ۱۱ میلیون تومان بوده وحدود یک میلیارد تومان قیمت تمام شده هر واحد مسکونی می شود که ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات و مابقی آورده متقاضیان را شامل می شود.

وی درباره اینکه کدام پروژه ها مشمول دریافت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی شده و کدام پروژه ها مشمول دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی می شوند گفت: در صورتی که پروژه ای در مراحل پایانی ساخت خود قرار داشته باشد مشمول این تسهیلات جدید ۸۰۰ میلیون تومانی نمی شوند اما اگر پروژه ای در مراحل ابتدای قرار داشته باشد بانک ها موظف به پرداخت این تسهیلات خواهند شد.

وی افزود: ۹هزار و۷۰۰ میلیارد تومان منابع بازگشتی مسکن مهر را خرج کرده ایم که از این میزان سال ۵هزار میلیارد تومان و سال دوم حدود ۴هزار میلیارد تومان بازگشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما