شناسهٔ خبر: 67650985 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم: مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم:

تخلفات ساخت‌وساز هزینه مدیریت شهری را افزایش می‌دهد/تخلفات ساختمانی امروزه به‌نوعی زیاده‌خواهی است تخلفات ساخت‌وساز هزینه مدیریت شهری را افزایش می‌دهد/تخلفات ساختمانی امروزه به‌نوعی زیاده‌خواهی است

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم گفت: تخلفات ساخت‌وساز با ایجاد یک چرخه معیوب هزینه مدیریت شهری را برای تأمین سرانه‌های حیاتی شهروندان افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

مسعود میلانی با اشاره به اینکه تخلفات ساختمانی از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز باید به آن پرداخته شود، اظهار کرد: درصد بالایی از ساخت‌وساز شهری که بر اساس نقشه‌های اجرایی انجام می‌شود، نگران‌کننده است.

 وی رشد بی‌رویه تخلفات ساخت‌وساز را یکی از دلایل به هم خوردن تعادل در بازار مسکن دانست و افزود: ارزش‌افزوده بیش‌ازاندازه که برای برخی املاک ایجاد می‌شود، موجب گرانی مسکن خواهد شد.

 مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در گذشته تخلفات ساخت‌وساز برای بهبود کیفیت و در حد قابل‌اغماض بود، اما در حال حاضر تخلفات برای زیاده‌خواهی است.

 میلانی با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید با تمام توان در مقابل تخلفات بی‌رویه و زیاده‌خواهی در ساخت‌وساز شهری بایستد، ادامه داد: تخلف ساختمانی املاک مجاور نباید به مجوزی برای تخلف تبدیل شود.

 وی تصریح کرد: شهرداری قم هزینه زیادی برای تملک و ایجاد فضای سبز شهری می‌کند، اما درصورتی‌که اگر حیاط در ساخت‌وساز‌ها حفظ و حراست شده بود، چندین برابر فضای سبز داشتیم و ایجاد و نگهداری آن‌هم با محوریت و مشارکت شهروندان انجام‌شده بود.

 مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم گفت: مسئله حریم املاک در ساخت‌وساز شهری موضوعی محوری و اساسی است و نباید به بهانه عوارض اجتماعی تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز، حرایم را در شهر قم دچار خدشه کنیم.

 میلانی افزود: انتظار در شهر قم این است حریم خصوصی املاک بیشتر از دیگر شهر‌ها و حتی بیشتر از ضوابط رعایت شود، اما حتی برای رعایت این موضوع در حد ضوابط نیز دچار مشکلات زیادی هستیم.

 

نظر شما