شناسهٔ خبر: 67650867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زورخانه بین‌المللی بیرجند نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: زورخانه بین‌المللی بیرجند با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی ربیعی روز شنبه در بازدید وزیر ورزش و جوانان از پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از زورخانه بین المللی شمال شهر بیرجند، اظهار کرد: این پروژه ۹۵۰ متر مربع زیربنا دارد که ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مهم ورزشی نیاز است.

وی افزود: این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هدف‌گذاری شده که در بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: عملیات اجرایی سالن ورزشی چند منظوره شهید ورزشکار مرتضی بصیری‌پور به عنوان بزرگترین سالن ورزشی شمال شهر بیرجند سال ۱۳۹۱ آغاز شده‌ که به همت و توجه دولت سیزدهم تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

ربیعی بیان کرد: برای این طرح شاخص و مهم ورزشی با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌ است

وی افزود: برای محوطه سازی و راه دسترسی این سالن ورزشی نیازمند تامین اعتبار هستیم که امیدواریم با تعامل با شهرداری اقدامات خوبی در این خصوص انجام شود.

ربیعی با اشاره به اینکه زمین چمن مصنوعی روستای کلاته بجدی به نمایندگی از ۱۱ باب زمین چمن مصنوعی در سطح استان با حضور ورزیر ورزش و جوانان امروز به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: برای این پروژه‌ها ۷۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌ است.

وی یادآور شد: توسعه سالن ورزشی روستای دهک نهبندان هم از ۳۰۰ متر مربع زیربنا با اعتبار هفت میلیارد ریال به هزار متر مربع توسعه پیدا کرده‌ است و امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه شهر بیرجند پایین‌ترین سرانه ورزشی را در سطح استان دارد، بیان کرد: ۵۵ صدم متر مربع سرانه ورزشی روباز و سرپوشیده خراسان جنوبی است که از میانگین کشوری حدود نیم متر عقب‌ هستیم.

ربیعی گفت: بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در خراسان جنوبی داریم که برای تکمیل آن به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، همچنین ۷۶ پروژه مختلف ورزشی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان صبح امروز وارد خراسان جنوبی شد و با حضور در گلزار شهدای گمنام شعبانیه بیرجند ضمن غبارروبی و عطر افشانی با نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

افتتاح چندین طرح و پروژه ورزشی و بازدید از پروژه‌های ناتمام از مهمترین برنامه سفر یکروزه وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی است.

نظر شما