شناسهٔ خبر: 67650813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رضایی مقدم:

تحول در شهرک نیایش تهران کلید خورد

معاون شهرسازی شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: با اجرای طرح موضعی ساماندهی حیاط تهران شاهد اتفاقات خوب و تحول در شهرک نیایش خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رضایی مقدم معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: حیاط تهران (شهرک نیایش؛ حدفاصل جنوب مجموعه آتی ساز تا باغ راه فدک در محدوده‌ای به مساحت ۱۱۷ هکتار است که در ۵۰ سال گذشته به دلیل بی توجهی‌ها علاوه بر اینکه به فضای آسیب پذیر شهری تبدیل شده بود از لحاظ منظر شهری نیز چهره نامناسبی داشت. که در همین راستا طرح موضعی حیاط تهران با همکاری سازمان نوسازی و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران تهیه و در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲ ادامه داد: با توجه به نیاز به مداخله مستقیم از سوی شهرداری با تصویب و اجرای این طرح، در سال‌های آتی شاهد بافت شهری بسیار مدرن با منظر شهری چشم‌نواز در شهرک نیایش خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس این طرح ضمن احیای رود دره درکه و ساماندهی اکولوژیک این فضای شهری، جابجایی سکونت برای اهالی وجود ندارد و بخش عمده این محدوده به فضای سبز اختصاص خواهد یافت. از آتی ساز تا نیایش فضای سبز، از نیایش تا پل مدیریت مسکونی و از پل مدیریت فضای گردشگری پیش بینی شده است.

نظر شما