شناسهٔ خبر: 67650691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان:

آغاز نهضت تعمیر ۲۰۸ مدرسه مناطق کم برخودار گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از آغاز نهضت تعمیر، بهسازی و شاداب‌سازی ۲۰۸ مدرسه مناطق کم برخودار استان در قالب طرح شهید «عجمیان» خبر داد و گفت: این طرح تا پایان تابستان امسال با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

وحید فراهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله اول طرح شهید عجمیان در گمیشان، بندرترکمن، کردکوی، علی آبادکتول، رامیان و کلاله درحال انجام است.

وی بابیان اینکه مرحله دوم این طرح از هفته آینده و در مدارس دیگر شهرستان‌های گلستان آغاز می‌شود افزود: تعمیر، بهسازی و شاداب سازی مدارس استان با همکاری مشترک گروه‌های جهادی، معلمان، دانش آموزان، بسیجیان و خیران مدرسه ساز انجام می‌شود.

فراهی اضافه کرد: از مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای این طرح، ۱۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تعمیر اساسی مدارس بزرگ و بقیه برای برای بهسازی و شاداب سازی کلاس‌های درس هزینه می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته در طرح شهید عجمیان حدود سه هزار کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال بهسازی و تعمیر شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان همچنین از تکمیل یا احداث ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی طی حدود سه سال فعالیت دولت سیزدهم در این استان خبر داد و بیان کرد: این فضاهای آموزشی با مجموع ۵۲۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فراهی ادامه داد: علاوه بر کلاس‌های درس ساخته شده در دولت سیزدهم، ۵۵۰ کلاس درس دیگر هم در قالب ۱۰۶ فضای آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار این استان ساخته می‌شود.

به گفته وی، از این تعداد کلاس درس که با مشارکت ۹۵ درصدی خیرین مدرسه ساز درحال ساخت است، ۳۵ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس تا مهر امسال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

استان شمالی گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد افزون بر ۴۰۲ هزار نفر آن دانش آموز هستند که به بخش قابل توجهی از آنها در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه دولتی مشغول تحصیل هستند.

نظر شما