شناسهٔ خبر: 67650498 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جدول رده‌بندی قدرت تیم‌های بسکتبال در المپیک پاریس

فدراسیون جهانی بسکتبال تیم ملی آمریکا را شانس اول کسب مدال طلا در المپیک پاریس معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پس از تکمیل‌شدن جمع تیم‌های ملی بسکتبال حاضر در المپیک ۲۰۲۴، فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) پاور رنکینگ (جدول رده‌بندی قدرت تیم‌ها) این مسابقات را اعلام کرد.

به این ترتیب فیبا تیم ملی بسکتبال آمریکا را به عنوان قدرتمندترین تیم و شانس اول قهرمانی در المپیک پاریس اعلام کرد. تیم ملی آلمان (قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳) نیز رتبه دوم شانس قهرمانی در این مسابقات را به خود اختصاص داده است. فرانسه، صربستان و کانادا نیز به ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم ایستاده‌اند. یونان، استرالیا، اسپانیا، برزیل، ژاپن، پورتوریکو و سودان جنوبی نیز به ترتیب رده‌های ششم تا دوازدهم را در اختیار دارند.

جدول رده‌بندی قدرت تیم‌های بسکتبال در المپیک پاریس

فدراسیون جهانی بسکتبال با اشاره به حضور فوق ستاره‌هایی چون لبران جیمز و استفن کری در ترکیب تیم ملی آمریکا برای بازی‌های المپیک نوشت: «روزی فرا می‌رسد که شما برای خانواده‌هایتان از خاطرات المپیک ۲۰۲۴ پاریس صحبت می‌کنید و در راس صحبت‌های شما، هم‌تیمی‌شدن استفن کری و لبران جیمز قرار خواهد داشت. در حقیقت این المپیک تکرار المپیک ۱۹۹۲ بارسلوناست.»

تیم ملی آمریکا در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، تمامی فوق ستاره‌های بسکتبال خود از جمله مایکل جردن، اسکاتی پیپن، لری برد، کارل مالون و ... را با خود به المپیک برد تا هواداران بسکتبال، یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های آمریکا در المپیک را شاهد باشند.

اکنون برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز تیم ملی آمریکا با ترکیبی پرستاره، متشکل از فوق‌ ستاره‌هایی چون لبران جیمز، استفن کری، کوین دورنت، آنتونی دیویس، جوئل امبید، جیسن تیتم و ... مقابل حریفان قرار می‌گیرد. بدون شک آمریکا شانس اول قهرمانی در رقابت‌های بسکتبال بازی‌های المپیک است.

انتهای پیام

نظر شما