شناسهٔ خبر: 67650397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مدیرعامل صندوق ملی مسکن عنوان کرد:

خبر خوش صندوق ملی مسکن برای دانش بنیانی ها - اکونیوز

اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: به شرکت‌های که فناوری ساخت آنها در حوزه مسکن دانش بنیانی است، فولاد با قیمت خریداری شده تحویل داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدرضا مهدیار اسماعیلی در نشست خبری که امروز به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش مسکن برگزار شد، اظهار کرد: ساخت دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است که از این میزان ۷۰۰ هزار پروژه تحویل مردم شده و مابقی در حال ساخت است.

وی افزود: این پروژه ها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم دریافت کرده اند که ۲۳۴ هزار میلیارد تومان آورده مستقیم خود مردم، ۱۳۷ هزار میلیارد تومان منابع بانکی و ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز از طریق سازمان های همکار تامین شده است.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مستقیما از محل منابع صندوق هزینه کردیم که ۹۵۰۰ میلیارد تومان آن صرفا جهت انتقال زیرساخت های آب و برق به شهرها است.

وی در ادامه گفت: ۵۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر تخصیص داده شد.

اسماعیلی با بیان اینکه برای کنترل هزینه ساخت مسکن و جلوگیری از تورم، خرید فولاد را انجام داده ایم، افزود: ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق صرف این عملیات شده است.

اسماعیلی همچنین عنوان کرد: آسانسورهای باقی ماند از نهضت ملی مسکن از محل منابع داخلی تکمیل شد. ۱۶۷۴ آسانسور تا امروز خریداری و نصب شده است. همچنین ۱۶۵۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل محوطه ها و دسترسی معابر پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه گفت: موظفیم برای اقشار کم درآمد وام قرض الحسنه پرداخت کنیم که به همین منظور تا امروز هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره کوتاه حیات صندوق ملی مسکن اقداماتی انجام شده که روند ساخت مسکن را از لحاظ فنی و تکنیکی با تحول همراه می کند، گفت: یکی از این اقدامات طراحی سازه هایی برای جلوگیری از افزایش هزینه ساخت است. به همین منظور تامین فولاد مورد نیاز و سیمان مورد نیاز از طریق بورس کالا خریداری می شود. سال گذشته عملیات خرید فولاد را آغاز کردیم و امسال عملیات خرید سیمان انجام می شود.

اسماعیلی در ادامه گفت: تا امروز در عملیات نهضت ملی مسکن ۲۸۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات برای حدود ۸۰۰ هزار قرارداد منعقد شده، در نظرگرفته شده است که‌ از این میزان ۱۴۰ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: مبلغ تسهیلات از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

اسماعیلی در ادامه گفت: در تکمیل سامانه های مربوط به نهضت ملی مسکن، هزینه های کل سامانه های املاک و سامانه خودنویس تامین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خرید فولاد برای کاهش هزینه ساخت مسکن انجام می شود، افزود: به شرکت های فعال در حوزه مسکن که فناوری آنها مبتنی بر دانش بنیان است فولاد با قیمت خریداری شده تحویل داده می شود که می تواند تا ۳۰ درصد هزینه ها را کاهش دهد.

اسماعیلی در ادامه گفت: از سوی مقام عالی وزارت با تلاش هایی که در خصوص تاسیس صندوق های سرمایه گذاری شد و با استفاده از ظرفیت ماده ۵ قانون جهش تولید مسکن مقرر شد دستگاه ها زمین های مازاد خود را ارائه کنند. صندوق ملی مسکن آغازکننده این عملیات در کشور است و تا کنون ۳۰ فقره زمین های پهناور از سوی دستگاه های همکار در اختیار صندوق قرار گرفته است.

نظر شما