شناسهٔ خبر: 67650217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفتگو با ایرنا؛

قادری: فعالیت سکوهای داخلی تبادل رمزارز باید نظارت‌پذیر شوند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید فعالیت سکوهای  داخلی تبادل رمزارز نظارت پذیر باشد تا به مخفیگاه‌ فراریان مالیاتی تبدیل نشوند.

صاحب‌خبر -

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار کرد: اگر فعالیت دارندگان رمز ارز و صاحبان سکوهای داخلی خرید و فروش رمزارز قابل کنترل و رصد باشد، باید آن‌ها نیز مشمول پرداخت مالیات شوند.

وی ادامه داد: وقتی برق سکوهای داخلی خرید و فروش رمزارز برای استخراج رمز ارز توسط دولت تامین می‌شود دیگر دلیلی ندارد که آن ها معاف از مالیات باشند لذا باید دولت آن ها را شناسایی کرده و مالیات دریافت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قانون مشخصی برای نظارت و کنترل فعالیت مربوط به رمزارزها وجود ندارد، تاکید کرد: باید مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم اقدام عاجلی برای کنترل پذیر کردن حوزه رمزارز و جلوگیری از فرار مالیاتی صاحبان رمزارز و سکوهای تبادل رمزارز انجام دهند.

قادری با اشاره به فعالیت سکوهای داخلی رمزارز با تعداد کاربران بالا، گفت: یکی از سکوهای داخلی رمزارز امروز به تنهایی بیش از ۷ میلیون کاربر دارد؛ اگر نظارت و کنترل وجود نداشته باشد، ممکن است زمینه پولشویی و فرارهای مالیاتی گسترده توسط صاحبان سکوهای داخلی تبادل رمزارز فراهم شود که باید جلوی آن را گرفت.

نظر شما