شناسهٔ خبر: 67649965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۸ هزار تن محصول صیفی در گچساران برداشت شد

گچساران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: بیش از ۴۸ هزارو ۱۴۰ تن صیفی جات در مزارع کشاورزی این شهرستان امسال برداشت شد.

صاحب‌خبر -

فردین حافظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان محصولات بهاره برداشت شده شامل محصول خربزه، گوجه فرنگی، هندوانه و طالبی بوده است.

وی بیان کرد: این میزان صیفی جات در بیش از ۸۲۹ هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شد.

حافظی با بیان اینکه ۲۹۹ هکتار از مزارع این شهرستان امسال زیر کشت بهاره هندوانه رفت گفت: بیش از۱۷ هزار و ۹۰۰ تن محصول هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شد.

وی ابراز کرد: همچنین در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۴۴۹ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گوجه فرنگی رفت که از این مزارع ۲۶ هزارو ۹۴۰ تن گوجه فرنگی برداشت شد.

حافظی سطح زیر کشت خربزه و طالبی در این شهرستان را بیش از ۸۱ هکتار اعلام کرد و افزود: در این زمینه سه هزارو ۲۶۰ تن محصول خربزه و طالبی برداشت شد.

وی تصریح کرد: محصولات صیفی به شکل تازه خوری مصرف می شوند و انباشت و مازاد تولید و کاهش کیفیت این محصولات در بازار، کاهش قیمت ایجاد می کند.

حافظی ابراز کرد: عمده ترین مناطق کشت بهاره صیفی جات در خیرآباد، لیشتر و امامزاده جعفر از توابع این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: به دلیل استفاده بهینه از منابع آب، آبیاری اراضی زیر کشت صیفی جات به صورت نواری و قطره ای انجام می شود.

۳۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار هر سال زیر کشت محصولات کشاورزی می رود.

نظر شما