شناسهٔ خبر: 67649821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان خبر داد؛

اجرای طرح «اسماء الحسنی» در مساجد استان‌های خراسان

حجت‌الاسلام احمدنیا گفت: در طرح اسماءالحسنی در گام نخست به جمع‌آوری و تبدیل کتب قرآن و ادعیه بدون استفاده و اسماء متبرکه از مساجد پرداخته شده و در ادامه با همکاری ائمه جماعت آموزش‌های محیط زیستی لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا از مشکلات در این زمینه پیشگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «امیرحسین احمدنیا» معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در مراسم امضای تفاهمنامه طرح اسماء الحسنی اظهار داشت: در گام نخست طرح اسماء الحسنی به مسئله جمع‌آوری و بهینه‌سازی کتب قرآن و ادعیه بدون استفاده و اسماء متبرکه از مساجد پرداخته شده و در ادامه با همکاری ائمه جماعت آموزش‌های محیط زیستی لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا از مشکلات در این زمینه پیشگیری شود.

وی با اشاره به پیوند بین مسجد و امور عام‌المنفعه افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی مسجد را نهاد محوری جامعه اسلامی می‌دانند؛ همان‌طور که نبی مکرم اسلام نیز اداره حکومت را از مسجد انجام می‌دادند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه در حکومت حضرت حجت (عج) نیز اداره امور از مسجد خواهد بود، به این روایت از امام صادق علیه‌السلام اشاره کرد که فرمودند؛ زمانی که حجت ظهور کند مسجدی را پشت کوفه بنا می‌کند که هزار در دارد و خانه‌های اهالی کوفه را تا نهر کربلا به هم متصل می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدنیا گفت: در روایت دیگری از امام باقر علیه‌السلام آمده است که دارالحکومه حضرت حجت مسجد کوفه خواهد بود، بیت‌المال مسلمین مسجد سهله و مساجد دیگر نیز نقش محوری خواهند داشت.

وی ادامه داد: معتقدیم هر مسئله‌ای که نظام اسلامی با آن روبه‌رو است باید با مسجد پیوند داشته باشد و مسجد باید برای حل آن تلاش کند لذا سعی کردیم در هر مسئله اعم از مسائل مستحدثه یا سایر مسائلی که جامعه با آن روبه‌روست ورود کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بیان داشت: در این راستا 23 تشکل در مساجد استان‌های خراسان فعال است و با توجه به اینکه نگاه مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان این است که در هر زمینه سازمان تخصصی آن هم حتما باید پای کار بیاید، این تشکل‌ها با همکاری ارگان‌هایی مثل قوه قضائیه، استانداری، ادارات کل استان، شهرداری و دیگر مراکز دولتی و خصوصی مشغول فعالیت است.

حجت‌الاسلام احمدنیا یکی از موضوعات مهم جامعه را محیط زیست دانست و با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه محیط زیست موضوعی تشریفاتی نیست، بلکه موضوعی حیاطی برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که با سایر ادارات همکاری‌های مختلفی را شروع کرده‌ایم، آمادگی داریم در زمینه محیط زیست هم که مسئله‌ای مهم و پیشگیرانه است، با ارگان‌های مربوط همکاری می‌کنیم و طرح اسماء الحسنی در این زمینه در مشهد آغاز شده است.

وی بیان داشت: در این طرح در گام نخست به مسئله جمع‌آوری و تبدیل کتب قرآن و ادعیه بدون استفاده و اسماء متبرکه از مساجد پرداخته شده و در ادامه با همکاری ائمه جماعت آموزش‌های محیط زیستی لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا از مشکلات در این زمینه پیشگیری شود.

طرح اسماء الحسنی به صورت آزمایشی در 20 مسجد شهر مشهد اجرا شده و در پایان این نشست نیز تفاهم‌نامه ادامه و گسترش همکاری سه نهاد مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، پسماند شهرداری مشهد و یک شرکت خصوصی در طرح اسماء الحسنی امضا شد.

انتهای پیام/

نظر شما