شناسهٔ خبر: 67649780 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

درمان سریع و ارزان برای خارجی ها - اکونیوز

اقتصاد ایران: جذب بیماران خارجی برای ارائه خدمات درمانی غیرفوری در ایران به‌دلیل تفاوت هزینه‌ها و دسترسی‌های گسترده کار چندان سختی به‌نظر نمی‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، چون نه‌تنها خارجی‌ها که ایرانی‌های سفر کرده به اقصی نقاط دنیا هم این موضوع را تأیید می‌کنند. خارجی‌ها هزینه بلیت و سفر را می‌دهند تا خدمات ارزان‌تر اما با همان کیفیت کشورهای توسعه‌یافته را در کوتاه‌ترین زمان در ایران دریافت کنند.خیلی‌ها تأیید می‌کنند که زمان دسترسی به عمده خدمات درمانی و آزمایشگاهی - چه فوری و چه غیرفوری- در ایران بسیار کوتاه‌تر از سایر کشورهاست. موارد زیادی هم وجود دارد که بیماران در برخی کشورها به‌دلیل زمانبر بودن مسیر درمان و دریافت خدمات با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. کم بودن مراکز درمانی و آمار پایین پزشکان متخصص، بیماران این کشورها را دچار چالش‌های زیادی کرده است.


نکته مهم اینکه بسیاری از کشورهای دنیا نظام بیمه‌ای برای پوشش خدمات درمانی دارند اما زمان برای استفاده از این خدمات بیمه‌ای آنقدر طولانی است که بیماران را در وضعیت بسیار خسته‌کننده‌ای قرار می‌دهد یا آنها را ناچار به پرداخت هزینه‌های گزاف در بخش خصوصی می‌کند. درحالی‌که همین حالا، در ایران استفاده از خدمات بخش دولتی هم چندان زمانبر نیست و بیماران در صف انتظار جانکاه نمی‌مانند. در این مطلب چند مقایسه هزینه‌ای و خدماتی درباره ارائه خدمات درمانی بخوانید.



مراکز درمانی پیشرفته و پزشکان مجرب


ایران جزو کشورهای مقرون به صرفه برای خدمات پزشکی است که همان خدمات را هم به‌دلیل برخورداری از مراکز درمانی پیشرفته و پزشکان مجرب در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته در کوتاه‌ترین زمان ارائه می‌کند. در بسیاری از کشورهای دنیا حتی با وجود پوشش بیمه‌ای هم به‌دلیل کمبود مراکز درمانی یا آمار پزشکان، زمان طولانی برای بسیاری از خدمات آزمایشگاهی و جراحی‌ها با پوشش بیمه‌ وجود دارد. وضعیتی که باعث می‌شود هزینه‌های بالا در بخش خصوصی، بیماران را از دریافت خدمات درمانی محروم ‌کند.

درمان سریع و ارزان برای خارجی ها

نظر شما