شناسهٔ خبر: 67649736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در جلسه استیضاح شهردار ساری چه گذشت؟

ساری- ایرنا- طرح استیضاح شهردار مرکز استان که توسط سه عضو شورای اسلامی ساری پیگیری شده بود رای نیاورد و محمدحسین قبادی به عنوان شهردار ساری در این مسئولیت باقی ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نود و ششمین جلسه شورای شهر ساری امروز -شنبه- با حضور همه اعضا و شهردار ساری با دستور جلسه استیضاح شهردار برگزار شد که در نهایت طرح استیضاح با مخالفت ۶ عضو شورا مواجه شد و به تایید نرسید.

سید حسن احمدی، سید حسین یوسفی و حسین وریجی سه عضو شورای ششم شهر ساری چندی پیش طرح استیضاح شهردار را امضا کردند و به جریان انداختند امروز در جلسه استیضاح محمدحسین قبادی نکات مد نظر خود را مطرح کردند و پیگیر پاسخ‌های شهردار شدند.

طولانی شدن مدیریت برخی واحدهای زیرمجموعه شهرداری ساری توسط سرپرست، مسائل مالی و پرداخت حقوق کارکنان و سرعت اجرای طرح‌های عمرانی از جمله مسائل مطرح شده توسط سه عضو مخالف شهردار برای طرح استیضاح بود.

استیضاح حق شورا است

حسین وریجی یکی از امضاکنندگان استیضاح شهردار گفت: در جلسه قبل پرسش‌هایی را مطرح کردیم و آقای شهردار هم پاسخ‌هایی داد. ولی ما قانع نشدیم و درخواست استیضاح را امضاء کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در آن جلسه آقای شهردار در پاسخ به پرسشی که درباره پاداش‌های آخر سال مدیران مطرح شد عصبانی شد و معتقد بود شورا نباید در پرداختی‌ها دخالت کند. در حالی که اطلاع از پرداختی‌ها حق قانونی اعضای شوراست.

عضو شورای ششم ساری اظهار کرد: پاسخ آقای شهردار درباره موضوع سرپرستی‌ها نیز ما را قانع نکرد. البته از عملکرد بعضی مدیران راضی هستیم. اما برخی از آن‌ها نه مدرک تحصیلی مرتبط دارند و نه توانایی انجام مسئولیت محوله را. بنابراین باید در این باره تجدید نظر شود.

وریجی مقاومت شهرداری در برابر ارائه اطلاعات به شورای شهر را بیانگر کم‌کاری دانست و گفت: سوال و استیضاح باید باعث رشد شود. هدف ما هم همین است. ما ۹ عضو شورا میخواستیم اتفاقات خوبی در شهر بیفتد که البته بدون همکاری شورا و شهرداری ممکن نخواهد شد.

سید حسن احمدی و سید حسین یوسفی نیز در این جلسه انتقادها و پرسش‌های خود را مطرح کردند.

پس از مطرح شدن پرسش‌ها و دیدگاه‌های سه عضو موافق استیضاح، شهردار ساری نیز به پرسش‌ها پاسخ داد و دیدگاه‌های خود را مطرح کرد.

در جلسه استیضاح شهردار ساری چه گذشت؟

شهردار: کم‌کاری نکردیم

محمدحسین قبادی گفت: از روز اول گفتم در خدمت مردم شهر هستم و قول دادم به معیشت پرسنل، آرام کردن فضای شهرداری، خارج کردن شهرداری از رخوت و روزمرگی، بسنده نکردن به پرداخت حقوق و توسعه کارهای خدماتی بپردازم. فکر می‌کنم به قول‌هایی که دادم متعهد بودم. در صورتی‌که در دوره قبلی حقوق به تعویق افتاد، اضافه‌کاری‌ها در حد صفر بود، افراد تحصیلکرده را برای پاکسازی شهر فرستادند و سطل زباله روی میز مدیر خالی کردند. ما این فضا را تغییر دادیم.

وی خاطرنشان کرد: حافظه عمومی از شهرداران موفق به نیکی یاد می‌کند. مرحوم قنبرپور، آقایان صادقلو، حجازی و عبوری به شهر خدمت کردند و هریک شاخصه‌ای از خدمت‌رسانی را به یادگار گذاشتند.

شهردار ساری افزود: ما با تمام توان سعی کردیم با حمایت و هدایت اعضای محترم شورا گردش امور متوقف نشود. خوشبختانه امروز حقوق معوق نداریم. حتی حقوق‌ها تا ۴۰۰ درصد رشد هم داشت.

قبادی اظهار کرد: تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر انجام شد، طی ۲ ماه ۲ وزیر برای افتتاح طرح‌های شهرداری در ساری حضور یافتند. فاز یک پارک جنگلی شهید نوبخت، فاز ۳ میدان ابن شهرآشوب، انبار توشه ترمینال، اصلاح ترافیکی بلوار داراب، روشنایی بلوارهای شهر و بهبود روشنایی و لوازم شهربازی پارک‌های شهری، اجرای بهترین تصفیه‌خانه شمال کشور، لایروبی رودخانه تجن، آغاز طرح مناسب‌سازی جاده گلما و بهسازی بلوار امام روح‌الله(ره) از اقدامات صورت گرفته‌ای است که با همراهی شورای شهر محقق شد.

شهردار ساری با بیان این‌که طرح بلند مرتبه‌سازی ساری تا پایان تابستان مصوب می‌شود، گفت: تهیه نردبان ۶۴ متری آتش‌نشانی با پیش‌بینی ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: ای کاش این استیضاح به خاطر کوتاهی در خدمت بود. چون بیشترین دغدغه و تلاش را برای خدمت به مردم داریم. اگر هم نتوانستیم آن‌طور که شایسته مردم ساری است خدمت کنیم از همین جا عذرخواهی کرده و به عنوان منتخب شورا دست یاری به طرف اعضای شورا دراز می‌کنم. به امید این‌که با وحدت و همدلی در مسیر سازندگی شهر گام برداریم.

پس از اظهارات قبادی در این جلسه، برکناری شهردار به رای گذاشته شد که ۶ نفر از اعضا با برکناری قبادی مخالفت کردند.

قبادی ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در پنجاه‌وپنجمین جلسه شورای ششم ساری و پس از استعفای مصطفی احمدی فولادی از سرپرستی شهرداری ساری، با رای اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست این شهرداری انتخاب شد و مدتی بعد نیز حکم شهرداری‌اش از سوی وزارت کشور تایید شد.

نظر شما