شناسهٔ خبر: 67649667 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

دلار از معاملات ایران و روسیه حذف شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه معاملات بین ایران و روسیه بدون استفاده از دلار انجام می‌شود و علت آن هم یک‌جانبه‌گرایی آمریکاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)محمد باقر قالیباف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی اظهار کرد: روابط عمیقی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد.

وی افزود: ما منافع مشترک و همچنین دشمنان مشترکی داریم و ما می‌توانیم ببینیم که ایران و روسیه در منطقه اوراسیا دو کشور مهم هستند. روابط عمیقی بین دو کشور وجود دارد. در سفر پیشین خود به روسیه من پیام مکتوب آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم کشورم را به پوتین رساندم. ما نوعی توافق بلندمدت بین دو کشور داریم که بسیار جامع است، این توافق حیطه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دفاعی را در بر می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: بریکس یک فرصت بسیار مهم را برای ما فراهم کرده است، در رابطه با دلارزدایی همه معاملات بین ایران و روسیه بدون دلار انجام می‌گیرد. تمام این موضوع به خاطر روش‌های نادرست و غلطی است که آمریکا در رابطه با یک‌جانبه‌گرایی خود در پیش گرفته است.

رئیس مجلس گفت: ناتو هم محیطی را ایجاد کرده است که به ایجاد سازمان‌هایی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس منجر شده است. این سازمان‌ها و نهادها به سرعت در حال رشد هستند و حتی جنگ بین روسیه و اوکراین ریشه در سیاست‌های نادرست آمریکا دارد.

نظر شما