شناسهٔ خبر: 67649431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی سه ماهه نخست امسال؛

بیش از ۷۱ هزار عملیات نگهداری و تعمیرات در شبکه‌ گازرسانی خوزستان انجام شد

اهواز- ایرنا- مدیر بهره برداری شرکت گاز خوزستان از انجام ۷۱ هزار و ۲۷۲ عملیات نگهداری و تعمیرات در تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی استان طی سه ماهه نخست امسال خبرداد.

صاحب‌خبر -

کیهان ساکی‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: عملیات نگهداری و تعمیرات بخش‌های مختلف هر صنعت، به صورت دوره‌ای و به منظور حفظ و بهبود عملکرد تجهیزات و سیستم‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: ۷۱ هزار و ۲۷۲ عملیات نگهداری پیشگیرانه و تعمیرات اصلاحی طی سه ماهه نخست سال جاری در تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی استان انجام شده است.

ساکی‌پور این عملیات‌ها را شامل بازدیدهای منظم، تعویض قطعات فرسوده و انجام تنظیمات لازم برای اطمینان از عملکرد بهینه تجهیزات عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از انجام این اقدامات، افزایش طول عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه‌های ناگهانی است.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان خوزستان گفت: واحدهای تعمیرات این شرکت در سه ماه اول سال جاری تعداد ۱۶ هزار و ۸۱۴ عملیات در بخش ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۳۹ هزار و ۸۷۸ عملیات در بخش حفاظت از زنگ و ۹ هزار و ۲۳۲ عملیات در بخش شبکه و انشعابات را در دستور کار داشتند.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اصلاحی در مدت زمان مذکور پنج هزار و ۳۴۸ مورد انجام شده که از این تعداد ۷۰۱ مورد مربوط به ایستگاه‌های تقلیل فشار، ۴۶۹ مورد مربوط به حفاظت از زنگ و چهار هزار و ۱۶۹ مورد مربوط به شبکه و انشعاب است.

رفع نشتی یک هزار و ۹۴۳ مورد در خطوط و شبکه‌های گاز خوزستان

مدیر بهره برداری شرکت گاز خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به انجام عملیات رفع نشتی یک هزار و ۹۴۳ مورد در خطوط و شبکه‌های گازرسانی استان طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: پایداری گازرسانی به مشترکین گاز خوزستان اولویت این شرکت است.

ساکی‌پور گفت: واحد نگهداری و تعمیرات بهره برداری این شرکت با پایش مستمر خطوط در راستای ارتقاء سطح ایمنی و پایداری شبکه گازرسانی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری پایش تاسیسات گازرسانی بر جلوگیری از هدر رفتن انرژی، حفظ محیط زیست و حفظ جان و مال شهروندان افزود: تعداد ۴۳۵ مورد نشت زیر زمینی و یک هزار و ۵۰۸ مورد نشت رو زمینی در سه ماهه نخست امسال از سوی عوامل واحد نگهداری و تعمیرات بهره برداری این شرکت انجام شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در استان خوزستان وجود دارد.

نظر شما