شناسهٔ خبر: 67649068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی

۱۷درصد کارکنان دولت در آذربایجان شرقی در پنج سال آینده بازنشسته می‌شوند

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارکنان دستگاه های اجرایی در استان در آستانه سالمندی قرار دارند، گفت: ۱۷ درصد از کارکنان دولت در این استان در پنج سال آینده بازنشسته می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این سازمان، حیدر فتح‌زاده روز شنبه در جلسه بررسی ساختار نیروی انسانی استان اظهار کرد: تعداد کارکنان دستگاه های اجرایی در استان ۱۰۳ هزار و ۶۵۱ نفر است که ۵۹ درصد آن را مردان و ۴۱ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه سن بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۶ نفر از کارکنان دولت در استان بالای ۵۰ سال است، گفت: ۵.۵ درصد کارکنان دارای مدرک دکتری، ۲۴.۳ درصد فوق لیسانس، ۴۵ درصد لیسانس و بقیه فوق دیپلم و پایین‌تر هستند.

فتح‌زاده یادآور شد: چالش اساسی و بنیادی دستگاه‌های اجرایی، بازنشسته شدن نیروی‌های کیفی و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف توسعه سازمان و جانشین سازی نامناسب آنها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۴۱۸ نفر از کارکنان استان مجرد هستند که باید اقدامات و تسهیل گری لازم برای فراهم شدن زمینه ازدواج این قشر فراهم شود.

فتح زاده بیان کرد: تدوین برنامه کیفی‌سازی نیروی انسانی، جانشین‌پروری، متناسب سازی شغل و تحصیل، تدوین برنامه‌های توانمندسازی کارکنان در ارتباط با شغل و بکارگیری بر مبنای توانمندی فردی و سازمانی مهمترین عامل در ارتقای کارایی، اثربخشی و بهره‌وری نیروی انسانی است.

صرف یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام چاراویماق در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: در سال ۱۴۰۳ برای اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان چاراویماق یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال صرف شده که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

فتح‌زاده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چاراویماق که با رویکرد محرومیت زدایی و ارتقای شاخص‌های توسعه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اتمام پروژه‌های بخش آب، راه، مدارس، فرهنگی و وزرشی و طرح‌های بنیاد مسکن جز اولویت‌های شهرستان در توزیع اعتبارات بوده است.

وی همچنین بر ضرورت تقویت تعامل و ارتباط مسوولان و نمایندگان شهرستان ها با دستگاه‌های ستادی جهت انعکاس مسائل و مشکلات شهرستان‌ها به دستگاه‌های مرکز تاکید کرد.

فتح‌زاده اضافه کرد: تامین آب شرب پایدار چاراویماق برنامه اولویت‌دار شهرستان محسوب می‌شود و باید برنامه ریزی‌های مناسب جهت اتمام به موقع پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ انجام شود.

نظر شما