شناسهٔ خبر: 67648773 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴| فینال؛

مچ‌اندازی مدعیان در ایستگاه پایانی یورو

فینال مسابقات یورو ۲۰۲۴ فردا برگزار خواهد شد و برنده دیدار تیم‌های اسپانیا و انگلیس، عنوان قهرمانی این رویداد را از آن خود خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب مرحله فینال مسابقات یورو ۲۰۲۴ فردا _یکشنبه بیست‌وچهارم تیر_ دو تیم اسپانیا و انگلیس از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه المپیک برلین و با قضاوت فرانکو لوتکسیه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

انگلیس؛ قهرمانی دور از انتظار برای سه‌شیرها؟

شاگردان ساوت گیت اگرچه به عنوان مدعی کسب عنوان قهرمانی پا به گردونه رقابت‌ها گذاشتند، اما عملکرد دور از انتظاری را از خود ارائه دادند به‌طوری که کمتر کسی گمان می‌کرد انگلیس بتواند یک پای فینال این دوره از مسابقات باشد.

سه‌شیرها کار خود در یورو ۲۰۲۴ را با حضور در گروه C و رقابت با تیم‌های اسلوونی، دانمارک و صربستان آغاز کردند که حاصل این سه جدال کسب یک پیروزی برابر صربستان و دو تساوی مقابل تیم‌های دانمارک و اسلوونی بود.

شاگردان ساوت گیت در مرحله گروهی با کسب ۵ امتیاز از سه مسابقه به عنوان تیم اول گروه C راهی رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی شدند و برابر اسلواکی صف‌آرایی کردند؛ آن‌ها در این تقابل نیز موفق شدند با نتیجه دو بر یک رقیب خود را از پیش‌رو بردارند و مجوز صعود به یک‌چهارم نهایی را دریافت کنند.

انگلیس در مرحله یک‌چهارم در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی یک بر یک مقابل اسلواکی رضایت داد و در نهایت در ماراتن پنالتی‌ها موفق شد با نتیجه پنج بر سه از سد رقیب خود بگذرد و راهی نیمه‌نهایی شود.

سه‌شیرها در نیمه نهایی به جدال با هلند پرداختند و در شرایطی که کمتر کسی گمان می‌کرد آن‌ها پیروز این تقابل باشند با نتیجه دو بر یک لاله‌های نارنجی را با شکست مواجه کردند و در حال حاضر آماده مچ‌اندازی با اسپانیا در مرحله فینال هستند.

مچ‌اندازی مدعیان در ایستگاه پایانی

اسپانیا؛ شایسته قهرمانی

شاگردان فوئنته فعالیت خود در یورو ۲۰۲۴ را با حضور در گروه B رقابت‌ها و جدال با تیم‌های ایتالیا، کرواسی و آلبانی آغاز کردند و حاصل این سه دیدار کسب سه پیروزی برای اسپانیا بود.

سرخ‌ها با کسب ۹ امتیاز در مرحله گروهی به عنوان تیم صدرنشین گروه خود راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند و در این مرحله با نتیجه چهار بر یک گرجستان را از پیش‌رو برداشتند.

شاگردان فوئنته در مرحله یک‌چهارم باید آماده رویارویی با آلمان مدعی می‌شدند و در نهایت با ارائه نمایشی زیبا و چشم‌نواز موفق شدند، یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی را با نتیجه دو بر یک شکست دهند و پا به نیمه‌نهایی بگذارند.

اسپانیا در نیمه نهایی دیگر مدعی این جام یعنی فرانسه را با نتیجه دو بر یک مغلوب کرد تا یک پای فینال این دوره از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ باشد.

مچ‌اندازی مدعیان در ایستگاه پایانی

اسپانیا - انگلیس؛ سرخ‌ها تیم برتر

در پنج جدال گذشته دو تیم ۱۷ گل به ثمر رسیده است که این آمار نشان می‌دهد به احتمال فراوان تقابل فردا شب دو تیم پرگل و مهیج دنبال خواهد شد.

از ۱۷ گل به ثمر رسیده در پنج دیدار دو تیم هفت گل سهم انگلیس و ده گل دیگر سهم اسپانیا بوده است؛ ضمن اینکه شاگردان فوئنته سه مرتبه به عنوان تیم پیروز از زمین مسابقه خارج شده‌اند و انگلیس نیز یک بار پیروز بازی بوده است.

نظر شما