شناسهٔ خبر: 67648657 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آماده باش ژاپن برای کمبود برق در گرمای تابستان - اکونیوز

اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد ژاپن هشدار داد این کشور باید برای جلوگیری از کمبود برق در تابستان امسال، هوشیار بماند، زیرا به نیروگاه های قدیمی اتکا دارد که خطر قطعی ناگهانی بالاتری دارند.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کن سایتو در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه گفت: نمی توانیم کمبود موقتی برق در آینده را منتفی بدانیم. وضعیت به گونه ای است که باید در حالت آماده باش باشیم.
توکیو سوخت کافی برای رویارویی با افزایش پیش بینی شده تقاضا برای برق به دلیل بالا رفتن دمای هوا را دارد و وزیر اقتصاد ژاپن هم تاکید کرد نیازی به درخواست از شرکت ها و خانواده ها برای صرفه جویی در انرژی وجود ندارد، اما او از مردم خواست که برق را هدر ندهند و چراغ های اتاق های خالی را خاموش کنند.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود فعالیت تاسیسات برق حرارتی که در اوایل سال جاری، برای تعمیر و نگهداری موقتا تعطیل شده بودند تا پایان ماه جاری ازسرگرفته شود، در حالی که انتظار می رود خرابی تجهیزات در سایر تاسیسات، زودتر از برنامه ریزی قبلی برطرف شود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، سایتو به طور جداگانه گفت: با افزایش پرواز های ورودی، مقامات دولت و شرکت ها در روز سه شنبه، درباره اقدامات مشخص برای مقابله با کمبود فزاینده سوخت جت، گفتگو خواهند کرد. اقدامات مورد نظر، شامل راه هایی برای نظارت بهتر بر تقاضا و تامین سوخت خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما