شناسهٔ خبر: 67648652 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اف بی آی تحقیق می‌کند؛

اطلاعات ۱۰۹ میلیون کاربر شرکت مخابراتی آمریکایی هک شد

AT&T  اعلام کرد با یک عملیات هک وسیع داده روبرو شده که طی آن داده های حدود ۱۰۹ میلیون حساب کاربری شامل سوابق تماس و پیامک به طور غیرقانی دانلود شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت مخابراتی اعلام کرد اف بی آی مشغول تحقیق در این زمینه است و حداقل یک نفر پس از کپی کردن گزارش تماس های AT&T روی یک پلتفرم ابری شخص ثالث(به دلیل نقض قابل توجه سوابق ارتباطی مصرف کننده) دستگیر شده است.

نشت اطلاعاتی AT&T جدیدترین حمله هکری در قاره آمریکا به حساب می آید. این شرکت مخابراتی اعلام کرد داده هایی که شامل سوابق تماس ها و پیامک های تمام کاربران خطوط موبایل و تلفن های ثابت است که بین می تا اکتبر ۲۰۲۲ میلادی با شماره موبایل های مورد نظر ارتباط داشته اند، هک شده است. البته داده های هک شده حاوی اطلاعات شخصی مانند شماره تامین اجتماعی افراد نمی شود.

از سوی دیگر اف بی آی هنوز مظنونین دیگری را شناسایی نکرده اما اعلام کرد با شرکت مخابراتی و وزارت دادگستری همکاری می کند و همزمان تهدیدهای اطلاعاتی کلیدی را به اشتراک می گذارد تا به پاسخگویی AT&T نسبت به رویداد کمک کند.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نیز اعلام کرد تحقیقاتی در این زمینه در جریان است. داده های فاش شده شامل سوابق گروه کوچکی از مشتریان شرکت نیز می شود که مربوط به دوم ژانویه ۲۰۲۳ میلادی است.

AT&T اعلام کرد در ۱۹ آوریل از حمله هکری مطلع شده که طی آن هکرها به طور غیرقانونی به سیستم های آن وارد شده و فهرست تماس ها را کپی کرده اند. تحقیقات این شرکت نشان داده هکرها بین ۱۴ تا ۲۵ آوریل به طور غیرقانونی فایل هایی از سوابق AT& T دست یافته اند.

در این سوابق شماره موبایل هایی که دربازه گفته شده با شماره بی سیم تماس برقرار کرده بودند، نیز مشخص هستند. AT&T اعلام کرد دسترسی غیرقانونی را مسدود کرده و احتمالا داده های سرقت شده در دسترس عموم قرار ندارند.

نظر شما