شناسهٔ خبر: 67648605 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

اختصاصی: یکی از این شش نفر سرمربی جدید ایران

گزینه‌های نهائی هدایت تیم ملی والیبال ایران مشخص شدند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون والیبال ایران این روزها سخت به دنبال تعیین سرمربی جدید خود است و مذاکرات را با سرشناس‌ترین سرمربی‌های دنیای والیبال آغاز کرده است. بنابر اخبار رسیده به ورزش سه، شش سرمربی کاندیدای اصلی هدایت تیم ملی والیبال هستند که در زیر آنها را بررسی می‌کنیم.

*مارسلو مندز: 

سرمربی شصت ساله حال حاضر آرژانتین، جدی‌ترین گزینه فدراسیون والیبال ایران برای تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران است. مندز که با تیم آرژانتین عنوان سومی المپیک توکیو را کسب کرده، در پایان المپیک پاریس قرارداش با این کشور به اتمام می‌رسد و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای والیبال ایران باشد. در کارنامه او چندین قهرمانی باشگاه‌های جهان، لیگ لهستان، سوپرلیگای برزیل و باشگاه‌های آمریکای جنوبی نیز دیده می‌شود.

*آنجلو لورنزتی: 

موفق‌ترین مربی حال حاضر باشگاهی جهان یکی دیگر از گزینه‌های فدراسیون والیبال ایران است. لورنزتی شصت ساله که سال قبل نیز کاندیدای هدایت تیم ملی والیبال ایران بود، این بار نیز این شانس را خواهد داشت تا پس از سال‌ها هدایت یک کشور را بر عهده بگیرد. البته با توجه به حضورش در پروجا ایتالیا، فدراسیون برای امضای قرارداد با او اول باید مبلغی را به عنوان جریمه به فدراسیون ایتالیا بدهد. قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، لیگ برتر والیبال ایتالیا، سوپر کاپ ایتالیا و جام حذفی ایتالیا، از افتخارات دوران مربیگری او محسوب می‌شود.

*توماس ساملوو: 

سرمربی چهل و هشت ساله فنلاندی و حال حاضر تیم ملی والیبال کانادا، گزینه دیگر فدراسیون والیبال است. ساملوو که با حضورش در تیم ملی والیبال کانادا، این تیم را کاملا متحول کرده، شاید با حضور احتمالی‌اش در تیم ملی، والیبال ایران را نیز دچار دگرگونی کند و تیم ملی به روزهای خوش خود بازگردد. نایب قهرمانی المپیک توکیو با تیم روسیه، قهرمانی لیگ برتر والیبال روسیه با تیم کوزباس و بردن کانادا به المپیک از جمله موفقیت‌های او در دوران مربیگری است.

*روبرتو پیاتزا: 

سرمربی حال حاضر والیبال هلند، یک بار دیگر به صندلی تیم ملی والیبال ایران نزدیک شده است. پیاتزای پنجاه و شش ساله، که از بیست سالگی کار مربیگری کرده و سال‌ها دستیار دنیل بانیولی سرمربی سابق متین ورامین بوده است، یکی از گزینه‌های میلاد تقوی برای هدایت تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران است. او نیز همانند آنجلو لورنزتی در لیگ ایتالیا مشغول به کار است و فدراسیون در صورت قرارداد با او باید به فدراسیون والیبال ایتالیا مبلغی را به عنوان غرامت بدهد. قهرمانی در لیگ ایتالیا، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی ایتالیا به عنوان دستیار و قهرمانی لیگ روسیه، لهستان، یونان و همچنین چلنج کاپ باشگاه‌های اروپا به عنوان سرمربی، تنها بخشی از افتخارات دوران سرمربی‌گری او به شمار می‌رود.

*فرناندو مونوز بنیتز:

سرمربی ناشناخته برای هواداران والیبال ایران یکی دیگر از کاندیداهای هدایت تیم ملی والیبال ایران است. بنیتز پنجاه و چهار ساله، که در حال حاضر هدایت تیم ملی والیبال مصر و الاهلی این کشور را بر عهده دارد این شانس را خواهد داشت تا بر روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران بنشیند. قهرمانی در لیگ اسپانیا، مصر، ترکیه و یونان از افتخارات دوران مربیگری او محسوب می‌شود.

همچنین گفته می‌شود فیلیپ بلین سرمربی حال حاضر والیبال ژاپن که پس از المپیک از این تیم جدا خواهد شد به یک گزینه بالقوه برای فدراسیون والیبال ایران تبدیل شده است که البته با توجه به شرایط و روحیات فیلیپ بلین حضور او در تیم ملی والیبال ایران تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما