شناسهٔ خبر: 67661029 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاداش مالی بالاتر اسپانیا نسبت به انگلیس در صورت فتح یورو

شاگردان لوئیس دلافوئنته در صورت کسب پیروزی در فینال یورو ۲۰۲۴، حداکثرِ جایزه مالی ممکن در این رقابت‌ها را از یوفا دریافت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فینال رقابت‌های یورو 2024 امشب (یکشنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه المپیک برلین برگزار و قهرمان هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا مشخص خواهد شد.

پیروزی اسپانیایی‌ها در این بازی به منزله رکوردشکنی آنها در فتح جام ملت‌های اروپا با ثبت چهارمین قهرمانی و برای انگلیس، این نخستین قهرمانی خواهد بود. پیروزی اسپانیا در این بازی اما یک تفاوت دیگر هم با پیروزی انگلیسی‌ها خواهد داشت که آن پاداش مالی بالاتری است که به ماتادورها تعلق خواهد گرفت.

اسپانیایی‌‌ها به دلیل کسب پیروزی در تمام 6 بازی‌شان از ابتدای جام تا فینال، در صورت پیروزی مقابل انگلیس حداکثر پاداش مالی ممکن در میان 24 تیم حاضر در یورو که 28.25 میلیون یورو است را خواهند گرفت.

 

طبق گزارشی که نشریه موندودپورتیوو منتشر کرده، طی توافقی که پیش از آغاز جام صورت گرفت، صرف‌نظر از هر اتفاقی که در بازی فینال رخ دهد، 30 درصد از کل پاداش تعلق گرفته به تیم ملی اسپانیا به اعضای تیم اختصاص پیدا خواهد کرد، اما در صورت قهرمانی، این میزان به 40 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و این یعنی تقسیم رقمی بیش از 11 میلیون یورو میان 26 بازیکن لوئیس دلافوئته که به هر یک نزدیک به 400 هزار یورو خواهد رسید. همچنین درصدی از پاداش نیز به کادر فنی تیم تعلق خواهد گرفت.

در مورد تیم ملی انگلیس با توجه به دو تساوی این تیم در مرحله گروهی، پاداش مالی دریافتی از یوفا رقم کمتری خواهد داشت، هرچند پایان طلسم 58 ساله برای بردن یک جام آنقدر سه‌شیر و طرفدارانش را خوشحال خواهد کرد که این تفاوت به چشم نیاید.

انتهای پیام/

نظر شما