شناسهٔ خبر: 67648476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آرژانتین حماس را گروه تروریستی معرفی کرد

در ادامه اقدامات رئیس‌جمهور آرژانتین در حمایت از رژیم صهیونیستی، دفتر ریاست جمهوری این کشور جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی حماس را به عنوان سازمان بین‌المللی تروریستی معرفی کرد

صاحب‌خبر -

دفتر ریاست‌جمهوری آرژانتین جمعه با انتشار بیانیه‌ای حماس را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کرد.

به گزارش فارس، دفتر ریاست‌جمهوری آرژانتین جمعه با انتشار بیانیه‌ای حماس را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کرد.

در ادامه اقدامات رئیس‌جمهور آرژانتین در حمایت از رژیم صهیونیستی، دفتر ریاست جمهوری این کشور جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی حماس را به عنوان سازمان بین‌المللی تروریستی معرفی کرد. در این بیانیه آمده است: «گروه حماس توسط دولت آرژانتین به عنوان سازمان بین‌المللی تروریستی اعلام شده است».

رئیس‌جمهور این کشور همچنین دستور داد که اموال و دارایی‌های این گروه فلسطینی مسدود شود. این اولین باری نیست که خاویر میلی، رئیس‌جمهور آرژانتین علاقه خود را به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد. وی که در احزاب راست افراطی آرژانتین عضویت دارد، چندین بار از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

میلی در اولین سفر خود بعد از آغاز دوره ریاست جمهوری به فلسطین اشغالی سفر کرد. وی با وجود این که مسیحی است، در این سفر به اماکن مقدس یهودیان مراجعه و در آنجا به گریه افتاد. وی در این سفر با انتقال سفارت آرژانتین به قدس اشغالی نیز موافقت کرد.

دفتر ریاست جمهوری آرژانتین در بیانیه خود به روابط خوب حماس با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و به تکرار ادعاهای بی‌اساس خود درباره دست داشتن ایران در حملات به سفارت رژیم صهیونیستی در بوینس آیرس و بمب‌گذاری در مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین (آمیا) پرداخت.

حادثه آمیا به بمب‌گذاری سال ۱۳۷۳ در مرکز همیاری یهودیان اشاره دارد که در آن ۸۵ نفر جان باختند و صدها تن دیگر زخمی شدند. این حادثه یکی از بزرگترین حملات به آرژانتین در تاریخ معاصر است. علاوه بر این، دو سال پیش از این حادثه نیز سفارت رژیم صهیونیستی در بوینس آیرس مورد حمله قرار گرفت که طی آن بیش از ۲۰ تن کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

آرژانتین بعد از وقوع این حوادث حزب‌الله لبنان را مسئول سانحه معرفی کرد و حتی دادگاهی در آرژانتین جمهوری اسلامی ایران را نیز به دست داشتن در این حملات متهم کرد. با پیگیری‌های بیشتر این پرونده یکی از قضات این دادگاه به اتهام ارائه شواهد کذب علیه ایران و حزب‌الله از کار برکنار شد.

با این وجود روابط ایران و آرژانتین از زمان وقوع حادثه تاکنون کاهش پیدا کرد و حتی گرفتن ویزای آرژانتین برای مردم ایران دشوار شد. چند تن از مقامات ایرانی از جمله رئیس جمهور و وزیر امور خارجه وقت، به بهانه دست داشتن در این حملات مورد اتهام واقع شدند. حزب‌الله لبنان نیز در سال ۲۰۱۹ به اتهام همکاری در این حملات توسط دولت آرژانتین در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور آرژانتین در حالی به طور قاطع از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند که اقدامات این رژیم با واکنش منفی جامعه بین‌المللی مواجه شده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده است و مقامات کشورهای مختلف خواستار توقف حملات به نوار غزه و برقراری آتش‌بس شدند.

حتی برخی از مقامات کشورهای غربی نیز حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان را محکوم کردند. از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۸ هزار و ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند. علاوه بر این، بیش از ۸۸ هزار و ۲۰۰ فلسطینی دیگر نیز بر اثر حملات موشکی، هوایی و یا در تیراندازی مستقیم ارتش اسرائیل مجروح شدند. بیشتر کشته‌شدگان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد.

نظر شما