شناسهٔ خبر: 67647816 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

رشد چشمگیر قیمت خانه در پردیس

رشد چشمگیر تورم مسکن در شهر تهران طی سال‌های اخیر، باعث شده است که تعداد زیادی از خریداران مسکن در پایتخت به حاشیه این شهر کوچ کنند؛ یکی از اصلی‌ترین این مقاصد پردیس است.

صاحب‌خبر -

بازار مسکن شهر پردیس نیز همسو با سراسر کشور در رکود به سر می‌برد. مشاوران املاک این منطقه می‌گویند حتی اتمام انتخابات هم باعث رونق بازار نشده است. این در حالی‌ست که قیمت واحد‌های مسکونی در این شهر جدید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رشد چشمگیر تورم مسکن در شهر تهران طی سال‌های اخیر، باعث شده است که تعداد زیادی از خریداران مسکن در پایتخت به حاشیه این شهر کوچ کنند. یکی از اصلی‌ترین این مقاصد پردیس است. این شهر جدید، هم عرصه‌ای برای متقاضیان مصرفی و هم سرمایه‌گذاران بوده است. اما در حال حاضر بازار مسکن شهر پردیس در چه شرایطی به سر می‌برد؟

مشاوران املاک فعال در شهر جدید پردیس می‌گویند رکود بازار سراسر کشور دامن این ناحیه را نیز گرفته است. یکی از مشاوران املاک این منطقه، می‌گوید: «چند سال پیش مشتریان زیادی به‌ویژه برای خرید سرمایه‌گذاری به پردیس می‌آمدند، اما دو سال می‌شود که رکود به اینجا هم رسیده و تعداد معاملات، افت چشمگیری را تجربه کرده است.»

انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاقی بود که باعث شد، تعداد زیادی از معامله‌گران ملک و آپارتمان دست نگه دارند و از برگزاری نشست‌ها برای انعقاد قرارداد خودداری کنند.

صاحب بنگاه املاک دیگری در پردیس درباره واکنش بازار مسکن این شهر به اتمام انتخابات توضیح می‌دهد: «فعلا در روند بازار اتفاق چشمگیری نیفتاده است و اینگونه نیست که بتوان گفت اتمام انتخابات مردم را به بازار مسکن کشانده است.»

او ادامه می‌دهد: «مشکل اصلی مردم نداشتن پول است. تا همین چند سال پیش امکان آن وجود داشت که متقاضیان با ۳۰۰ میلیون تومان در پردیس خانه بخرند، اما در حال حاضر برای خرید یک واحد، آن هم در طبقه همکف، حداقل باید دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.»

گزارش‌های بانک مرکزی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا خردادماه، نشان‌دهنده روند صعودی قیمت مسکن است. مشاوران املاک پردیس می‌گویند، روند افزایشی قیمت در این شهر آهنگ کندتری داشته است.

یکی از معامله‌گران ملک در این خصوص اظهار می‌کند: «قیمت آپارتمان در پردیس از اول سال رشد زیادی نداشته، اما می‌توان گفت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون افزایش قیمت اتفاق افتاده است.»

معامله‌گران، قیمت آپارتمان در پردیس را تا انتهای سال افزایشی می‌دانند. آن‌ها می‌گویند ممکن است نمودار قیمت مسکن در برخی مواقع ثابت بماند یا کاهش کمی را تجربه کند، اما در نهایت راه رشد را پیدا خواهد کرد.

رکود، اکنون اصلی‌ترین مشکلی است که بازار مسکن این منطقه با آن درگیر است. این در حالی‌ست که هر لحظه امکان دارد با اتفاقی مانند رشد قیمت دلار و اخبار بین‌المللی، قیمت‌ها افزایش چشمگیری را تجربه کند؛ در این صورت رکود تورمی آسیب زیادی به بازار مسکن وارد خواهد کرد.

نظر شما