شناسهٔ خبر: 67647695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

عملیات شوتینگ پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای آذربایجان غربی از مرز 600 کیلومتر گذشت | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از اجرای بیش از 600 کیلومتر از عملیات شوتینگ پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها در 11 شهر استان آذربایجان غربی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومیICT آذربایجان غربی، جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه شبکه ارتباطی مبتنی برفیبرنوری اظهار کرد: پروژه فیبرنوری در ۱۱ شهر استان آذربایجان غربی در حال اجرا است و تاکنون بیش از 630 کیلومتر حفاری انجام و سه  هزار و 570 سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب و بیش از 600 کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) صورت گرفته است.
وی افزود: پروژه فیبر نوری منازل، کسب‌ و کارها، یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است که مکلف به ایجاد بیش از 650هزار پوشش فیبر نوری در سراسر استان آذربایجان غربی است.
جلیلی نژاد با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان آذربایجان غربی پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری در کشور بوده، اظهار کرد: به‌زودی اجرای پروژه در بقیه شهرهای استان نیز آغاز می‌شود و توافقنامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان آذربایجان غربی امضا شده است.
مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان غربی تصریح کرد: با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها علاوه بر افزایش سرعت فعلی کاربران خانگی و تجاری، زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای چند دهه آینده نیز  فراهم می‌شود و هوش مصنوعی که زیرساخت مورد نیاز آن اینترنت باکیفیت، پرسرعت و پایدار است از طریق این بستر در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

نظر شما