شناسهٔ خبر: 67647691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

با حضور وزیر فرهنگ؛

نشست رونمایی سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» برگزار شد

نشست رونمایی و معرفی سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه امروز شنبه (۲۳ تیر) برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سند ملی «خواندن و ترویج مطالعه مفید» با هدف تبیین مأموریت‌های دستگاه‌های ۲۳ گانه برای دسترسی آسان و ارزان شهروندان به موارد خواندنی مناسب و توسعه مهارت‌های خواندن و رفع موانع عمومی‌سازی فرهنگ مطالعه تدوین شده است.

این سند ۱۴ ماده‌ای، با ۶ تبصره در جلسه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ۱۹ اردیبهشت ماه جاری با امضای رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است.

سند خواندن و ترویج مطالعه مفید حداکثر ۵ سال اعتبار دارد و بعد از آن براساس اقتضائات و نیازهای کشور به پیشنهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط شورای فرهنگ عمومی کشور ارزیابی و بازبینی و در صورت نیاز به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع می‌شود و از این تاریخ، مقررات قبلی از جمله سند نهضت مطالعه مفید مصوب سال ۸۹ و سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مصوب سال ۹۶ نسخ خواهد شد.

این سند همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) برپا شده بود، به دستگاه‌های ۲۳ گانه اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.

نظر شما