شناسهٔ خبر: 67647679 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد؛

سهم ۲۵ درصدی بنادر بوشهر از میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این استان در سه ماهه نخست امسال با نزدیک به ۱۴ میلیون تن تخلیه و بارگیری ۲۵ درصد از حجم فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر محمد شکیبی‌نسب از سهم ۲۵ درصدی بنادر بوشهر از میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور خبر داد و گفت: استان بوشهر در مدت سه ماهه ۴۴.۶ درصد تخلیه و بارگیری مواد نفتی کشور را به میزان ۲۴ میلیون و ۸۹۶ تن به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده استان بوشهر ۲۷.۷ درصد صادرات دریایی کشور را به میزان هفت میلیون و ۴۱۰ هزار تن به سرانجام رسانده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه ترانزیت نیز بنادر استان بوشهر با عملکرد ۴۴۱ هزار تنی ۱۲.۸ درصد ترانزیت دریایی کشور را به خود اختصاص دادند.

شکیبی‌نسب ادامه داد: در سه ماهه امسال بندر بوشهر با رشد ۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۱۹ تن تخلیه و بارگیری بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بندر بوشهر نیز با افزایش ۱۴۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته به ۹۵۰ هزار و ۹۴۲ تن رسیده است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: با توجه به رونق روزافزون بندر بوشهر تلاش می‌شود به فراخور این رونق خدمات‌دهی مطلوبی به تجار و بازرگانان ارائه شود.

وی افزود: یکی از رویکردهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تعامل دوسویه و تأثیرگذار با بخش خصوصی است که این مهم به عنوان رویکرد راهبردی به طور ویژه دنبال می‌شود.

به گفته شکیبی نسب؛ در این زمینه توسعه زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین و به‌ویژه احداث جاده دسترسی به مجتمع مذکور در دستور کار جدی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارد.

نظر شما