شناسهٔ خبر: 67647460 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

دومین رویداد جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران آغاز شد

آئین افتتاحیه جایزه هوش مصنوعی ایران (IAAA) با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری روز ۲۰ تیرماه با حضور بیش از صد استارت‌آپ برگزار شد.

صاحب‌خبر -
آی‌تی‌من- جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران (iAAA)، مسابقه‌ای از سری مسابقات مساله محور بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح شهید بابایی است که با هدف آموزش علاقمندان به این فناوری و پرورش این افراد در کشور، به دو شکل حضوری و غیر حضوری، آموزش‌های لازم را به علاقه‌مندان ارائه دهد.

این مسابقه توسط آکادمی‌دیپ نکس ستاد علوم شناختی، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و بنیاد ملی نخبگان برگزار شده و در فرآیند برگزاری آن، شرکت کنندگان با استفاده از آموزش‌های غیرحضوری، سرفصل‌های کاربردی هوش مصنوعی و ماشین‌لرنینگ را فرا گرفته و به صورت تعاملی روی یک مساله واحد کار خواهند کرد؛ افراد و تیم‌های شرکت کننده می‌توانند از فرصت قرار گرفتن در بین رتبه‌های برتر و سهیم شدن در جایزه بزرگ مسابقه به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند.

شرکت کنندگان پس از بعد از یک دوره حدود سه ماهه آموزش و تعامل همراه با تمرین و پروژه‌های عملی سه ماه فرصت دارند که بر روی چالش مسابقه کار کرده و نتیجه را به صورت مستمر ارائه بدهند. در این مرحله منتورها و استادان نیز در کنار شرکت کنندگان هستند تا عملکرد محصول و راه حل آن‌ها را ارتقا دهند بعد از پایان مهلت حل مساله، تمامی‌شرکت کنندگان در مرحله عملی مورد ازربایی قرار گرفته و در انتها وارد مرحله داوری می‌شوند دراین مسیر، تیم‌ها بر اساس شاخص‌های مختلف امتیاز مشخصی دریافت می‌کند و نتیجه نهایی توسط داوران اعلام خواهد شد.

از مزایای شرکت در این رویداد می‌توان به فرصت کسب جایزه ۶۰۰ میلیون تومانی، امکان استخدام افراد و تیم‌های برتر، امکان سرمایه گذاری روی تیم‌های برگزیده، توسعه مهارت‌های نرم و توانایی کار تیمی، تجربه حل مساله در زمینه هوش مصنوعی، کسب امتیاز نخبگی در قالب طرح شهید بابایی برای سه تیم برتر، ارزیابی پیوسته شرکت کنندگان و ارائه ی پروفایل شخصیتی و فنی، گذراندن دوره کارآموزی تحصیلی در یک شرکت دانش بنیان معتبر، اشاره کرد.

آموزش تخصصی هوش مصنوعی و کاربرد آن در حوزه‌های مختلف، راهبری تیم‌های برتر برای عملیاتی کردن پروژه‌ها و راه اندازی کسب وکار و اعطای گواهینامه معتبر شرکت در دوره از طرف آکادمی‌و بنیاد ملی نخبگان از دیگر مزایای شرکت در مسابقه ملی هوش مصنوعی است.

نظر شما