شناسهٔ خبر: 67647372 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تامین منابع راه آهن رشت به آستارا از محل تهاتر نفت/ قرارداد با روسیه در حال پیگیری است

صاحب‌خبر -

برای راه آهن رشت به آستارا از محل تهاتر نفت منابع در نظر گرفته شده و قرارداد با طرف روسی در حال پیگیری است.

تامین منابع راه آهن رشت به آستارا از محل تهاتر نفت/ قرارداد با روسیه در حال پیگیری است
تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل گفت: برای راه آهن رشت به آستارا از محل تهاتر نفت منابع در نظر گرفته شده و قرارداد با طرف روسی در حال پیگیری است.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این وعده را روز دوشنبه ۱۸ تیر ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود: در بحث ریلی ۱۲۶۹ کیلومتر به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.

وی تاکید کرد: همچنین در مناسبات بین المللی کریدورهایی برای اتصال به شبکه های بین المللی تعریف شده است که می تواند در آینده جانشین مهمی برای درآمد نفتی باشد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۳۸۷ کیلومتر راه آهن و ۲۳۶ کیلومتر آزادراه به بهره برداری رسید.

او اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۳۸۷ کیلومتر مسیر ریلی با حضور رئیس جمهور شهید انجام شده و به بهره برداری رسید. 

خادمی افزود: در حال حاضر در بخش ریلی ۳۰۸۱ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجرا است و نکته شاخص، تعیین تکلیف کریدورهای شمال به جنوب بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ و امسال از محل سایر منابع برای این پروژه ها، منابع خوبی برای پنج پروژه ریلی چابهار به زاهدان، زاهدان به بیرجند و بیرجند به یونسی و تهران به بوشهر و راه آهن دو خطه بندر امام (ره)، راه آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به این شرکت ابلاغ شد و مصوب آن حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد تخصیص یافت و منجر به افتتاح پروژه ها شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما