شناسهٔ خبر: 67647073 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جزئیات راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر-بصره

وزیر کشور از توافق میان ایران و عراق برای راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر-بصره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی پس از بازید از مرز شلمچه و حضور در کشور عراق و بندر السیبه جهت هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: از مردم شریف عراق به دلیل میزبانی و اهتمام جدی در موضوع اربعین و زوار اباعبدالله الحسین (ع) تشکر می‌کنم. سال جاری نیز همچون سال گذشته همراه وزیر امور داخلی عراق از مرزها بازدید کردیم و مسائل بررسی و تصمیمات خوبی اتخاذ شد. اقدامات لازم انجام شده است و امیدواریم شاهد برگزاری خوب مراسم پیاده‌روی اربعین برای همه زوار باشیم.

وی افزود: با تصمیمات گرفته شده در حوزه‌های حمل‌ونقل، بهداشت و هلال‌احمر، عبور سریع از مرز و هماهنگی بیشتر میان بخش‌های گذرنامه اتخاذ شد تا سال جاری نیز مشکلی نداشته باشیم. امیدواریم خدماتی که ارائه می‌شود از سال گذشته بهتر باشد.

وزیر کشور بیان کرد: درباره تقویت حمل‌ونقل عمومی از شلمچه به نجف و کربلا نیز بحث شد و کشور عراق پذیرفت که اگر اتوبوس‌های مناسب داشته باشیم، به تسهیل حمل‌ونقل کمک کنیم، البته جزئیات آن همچنان در دستور بررسی خواهد بود، اما موافقت اصولی انجام شد، همچنین برای راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر-بصره بحث شد و کلیات مورد توافق است اما درباره جزئیات در جلسات اجرایی بعدی بحث خواهد شد.

نظر شما