شناسهٔ خبر: 67647069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تنفس هوای مطلوب در پایتخت

میانگین هوای تهران با شاخص ۸۵ در وضعیت قابل‌ قبول قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت با شاخص ۸۵ در وضعیت زرد و قابل‌قبول قرار دارد.

در این شرایط هفت ایستگاه پایش کیفی هوا وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ایستگاه‌ها سرخه‌حصار و علم و صنعت هوای پاک را گزارش می‌کنند.

هوای ۸ شهرستان تهران ناسالم شد

کیفیت هوای لواسان با شاخص ۱۵۱ در وضعیت قرمز و ناسالم و شهرستان‌های بهارستان، رباط‌کریم، باقرشهر، ورامین، پردیس، شهریار و ملارد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. تهران از ابتدای سال جاری ۵ روز هوای پاک، ۹۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۹ روز هوای ناسالم و یک روز هوای بسیار ناسالم را تجربه کرده است. شاخص کیفیت هوا یا شاخص آلودگی هوا یا نمایه آلودگی هوا با نام اختصاری AQI، عددی است که توسط سازمان‌های دولتی برای سنجش آلودگی هوای یک منطقه و پیش‌بینی آینده آن به کار می‌رود. با افزایش عدد این شاخص، احتمال در خطر قرار گرفتن سلامت عمومی بالاتر می‌رود. در بسیاری از کشورها، برای تعیین شاخص آلودگی، میزان ازون تروپوسفری، ذرات معلق، گوگرد دی‌اکسید، کربن منوکسید و نیتروژن دی‌اکسید را می‌سنجند و شاخص کیفیت هوا را بر اساس آن محاسبه می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما