شناسهٔ خبر: 67647068 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

دیدار ویکتور اوربان و دونالد ترامپ در فلوریدا

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان،  گفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور جنگ روسیه در اوکراین را «حل خواهد کرد.»
 اوربان که در اقامتگاه «مار-ئه-لاگو» ترامپ در ایالت فلوریدای آمریکا حاضر شده و با او دیدار کرده بود، گفت: «دیدار امروز با رئیس‌جمهور ترامپ باعث افتخار بود. ما در مورد راه‌های ایجاد صلح بحث کردیم. خبر خوب روز: او آن قضیه را حل خواهد کرد.»
دونالد ترامپ نیز در حساب خود در شبکه اجتماعی‌ «تروث سوشال» با نخست‌وزیر مجارستان ابراز موافقت کرد و گفت: «باید صلح به وجود بیاید و این کار هم باید سریع انجام شود. افراد زیادی در جنگی که هرگز نباید شروع می‌شد جان خود را از دست دادند.»
رهبر مجارستان در ماه‌های اخیر با سفر به کی‌یف، مسکو، پکن و واشنگتن به منظور حل مسئله جنگ روسیه در اوکراین با ولودیمیر زلنسکی، ولادیمیر پوتین، شی جین پینگ و حالا ترامپ دیدار کرده است.این در شرایطی است که اوکراین از اوربان درخواست کمک نکرده است، بلکه کی‌یف به دنبال طرح صلح خود و مجازات روسیه برای تهاجم تمام عیارش است. تهاجمی که اکنون نزدیک به دو سال و نیم به طول انجامیده است.
 زلنسکی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد ماموریت صلح رهبر مجارستان گفت: «با تمام احترامی که برای همه کشورها، بزرگ و کوچک، قائل هستیم باید بگوییم که همه رهبران نمی‌توانند مذاکره کنند. شما برای این کار باید حدی از نیرو و قدرت را در اختیار داشته باشید.»
ویکتور اوربان معمولا روایات روسیه در مورد جنگ را تکرار می‌کند و برای توقف کمک‌های مالی به اوکراین به دیگر کشورها فشار می‌آورد.
از زمانی که مجارستان ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را در آغاز ماه ژوئیه بر عهده گرفت، ویکتور اوربان اعلام کرد که از این فرصت برای برداشتن گام‌هایی در جهت برقراری صلح در جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده می‌کند. علیرغم اینکه این سمت برای بوداپست موقعیت دیپلماتیک خاصی را به همراه ندارد.
 اوربان پس از دیدار با ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهوری روسیه و چین به واشنگتن رفت و در آنجا در نشست رهبران ناتو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل این سازمان شرکت کرد.دونالد ترامپ که در نظرسنجی‌ها در چندین ایالت حساس برای انتخابات ماه نوامبر از جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده پیش است، چندین بار تکرار کرده که جنگ در اوکراین را به سرعت پایان خواهد داد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما