شناسهٔ خبر: 67647049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شرایط جدید خروج از کشور مشمولان سربازی + جزئیات

سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام کرد: مشمولان غیرغایب می توانند برای زیارت عتبات عالیات در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت‌نام کنند و وثیقه خروج از کشور مشمولان برای اربعین حذف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همه مشمولان غیرغایب دانش‌آموز، دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند، همچنین مشمولان غیرغایبی که دارای برگ آماده به خدمت بوده یا در مهلت معرفی قانونی قرار دارند، در صورتی که قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر به‌ویژه ایام اربعین حسینی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه sakha.epolice.ir صرفاً برای بازه زمانی سفر از تاریخ هفدهم تیر تا چهاردهم شهریور نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور بدون وثیقه اقدام کنند.

تسهیلات فوق فقط به مشمولان غیر غایب تعلق می‌گیرد و مشمولان غایب به مرزهای کشور مراجعه نکنند؛ مگر اینکه وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند و در صورت اعزام به خدمت می‌توانند برای خروج از کشور از یگان خدمتی خود اقدام کنند.

کلیه مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ که قصد زیارت عتبات عالیات از یکم ماه محرم تا پایان ماه صفر به‌ویژه اربعین حسینی را دارند، می‌توانند در این ایام بدون نیاز به اخذ مجوز خروج از کشور در این سفر معنوی شرکت کنند.

مشمولان دانش‌آموز، دانشجو و طلاب حوزه علمیه که متقاضی شرکت در مراسم ایام محرم، صفر و اربعین حسینی هستند، باید پیش از ثبت و ارائه درخواست خروج از کشور از صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل کنند.

این دسته از مشمولان باید هرچه زودتر برای ثبت درخواست خروج از کشور خود در سامانه sakha.epolice.ir اقدام کنند تا در روزهای نزدیک به اربعین حسینی به علت تراکم درخواست‌ها با مشکل مواجه نشوند. سربازان حین خدمت نیز باید برای دریافت مجوز خروج از کشور از طریق یگان خدمتی خود اقدام کنند.

بر اساس گزارش سازمان نظام وظیفه عمومی، مشمولانی که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از وظیفه عمومی مجوز خروج از کشور دریافت کرده‌اند نیز باید ورودشان به کشور در سامانه پلیس مهاجرت و گذرنامه مستقر در گیت‌های مرزی کشور ثبت شود، در غیر این صورت برای خروج از کشور مجدد دچار مشکل می‌شوند، مشمولانی که سال گذشته ورودشان به کشور را در سامانه پلیس گذرنامه ثبت نکرده‌اند نیز باید برای رفع مشکل خروج از کشور خود به صورت حضوری به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

نظر شما