شناسهٔ خبر: 67647025 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فارن پالسی: حمایت‌های غرب نمی‌تواند اوکراین را در برابر روسیه پیروز کند

تهران-ایرنا- تارنمای «فارن پالسی» در تحلیلی با اشاره به نقش تعیین‌کننده حمایت‌های نظامی غرب در توانمند ساختن کی‌یف برای دفع حملات روسیه نوشت: متحدان اوکراین در غرب، در تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با مسکو، روش محتاطانه‌تری اتخاذ کرده اند که پیروزی واقعی اوکراین در برابر روسیه را غیرممکن می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از این رسانه تحلیلی آمریکایی، حال و هوای جنگ روسیه و اوکراین بر اجلاس هفته گذشته سازمان پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) در واشنگتن غالب بود و اعضای این ائتلاف از طرح هایی برای تشدید حمایت از کی‌یف و ارائه یک مسیر "غیرقابل بازگشت" برای عضویت نهایی این کشور در پیمان دفاعی پرده برداری کردند.

فارن پالسی افزود: کمک های نظامی غرب نقش تعیین‌کننده‌ای در توانمند ساختن کی‌یف برای دفع نیروهای روسیه ایفا کرده، اما هنوز نتوانسته به این کشور در رسیدن به پیروزی واقعی در جنگ کمک کند.

لیانا فیکس، یکی از اعضای اتحادیه اروپا در شورای روابط خارجی، گفت: ما از اوکراین حمایت می‌کنیم تا در نبرد باقی بماند و به پیشرفت‌هایی دست پیدا کند اما نه تا جایی که در این جنگ پیروز شود. استراتژی واقعی برای این جنگ وجود ندارد.

راب بائر، دریاسالار نیروی دریایی سلطنتی هلند و رئیس کمیته نظامی ناتو، نیز در حاشیه نشست سران گفت: اوکراینی‌ها برای پیروزی به چیزی بیش از آنچه ما (در نشست ناتو) راه‌اندازی کرده‌ایم، نیاز دارند.

در بخشی از این مقاله آمده است: متحدان شرقی ناتو، به ویژه کشورهای حوزه بالتیک و لهستان، مدت‌هاست که خواستار افزایش حمایت این ائتلاف از اوکراین شده‌اند. اما متحدان ثروتمند و دارای سیستم های تسلیحاتی پیشرفته - به ویژه ایالات متحده - در تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش ها با مسکو، روش محتاطانه‌تری اتخاذ کرده اند. تحلیلگران تردید دارند که اقدامات اعلام شده در نشست اخیر ناتو بتواند جریان اصلی نبرد را در میدان جنگ تغییر دهد.

به گزارش ایرنا، گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد. طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

نظر شما