شناسهٔ خبر: 67646931 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

از سری برنامه های قرارگاه شهید آوینی / نشست هماهنگی سرپرستان گروههای شرکت کننده در لیگ قرآنی ضحی ؛

باید آموزش و تدبر و فهم در آیات قرآن را رواج دهیم

نشست هماهنگی سرپرستان گروههای شرکت کننده در لیگ قرآنی " ضحی " روز پنجشنبه 21 تیر ماه 1403 با حضور امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، روز پنجشنبه 21 تیر ماه 1403 در دیدار با سرگروه های شرکت کننده در لیگ قرآنی " ضحی " گفت : مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه های متعدد و مختلفی دارد ولی یکی از مهمترین وظایف آن پرداختن قرآن و مسجد است که با جدیدت و اهمیت ویژه ای به ترویج و فرهنگ سازی آن می پردازیم .

امیرحسین طاهری تصریح نمود : ذیل قرارگاه شهید آوینی دو طرح بزرگ و شاخص استانی لیگ قرآنی " ضحی " و طرح " هزار مشعل " در مساجد استان را در حال اجرا داریم و انشالله برای گسترش فعالیتهای قرآنی تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم بست تا در نهایت جامعه ای قرآنی داشته باشیم و جامعه ای که با آموزه های قرآن شکل گرفته و اجین شده باشد همیشه رو به تعالی خواهد بود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری لیگ قرآنی ضحی گفت : باید آموزش و تدبر و فهم در آیات قرآن را رواج دهیم که قرآن در خصوص سبک زندگی چه دستوراتی دارد ، قرآن کتاب زندگیست و درس آموزیست و علی رغم تفاسیر بسیار زیادی که از قرآن کریم منتشر شده و در اختیار داریم ، هنوز درصد کوچکی از قرآن به فهم ما میرسد تا انشالله بعد از ظهور حضرت ولی عصر (عج) ابواب دیگری از درک قرآن بر ما گشوده شود . اما چیزی که حالا هست ، همین باب هایی که بر ما گشوده شده باید به جامعه تسری داده شود و لیگ قرآنی " ضحی " با همین هدف در حال اجرا می باشد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح نمود : ما باید سبک و سیره شهدای قرآنی را نیز در سطح جامعه نشر داده و تکثیر کنیم . جوانان ما باید با سیره شهدای قرآنی آشنا شوند و بدانند که این شهدا چگونه زندگی کردند که به نهایت عاقبت به خیری دست یافتند .

نظر شما