شناسهٔ خبر: 67646877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کارشناس مسائل راهبردی:

بی‌خانمان کردن مردم فلسطین تنها کاری که صهیونیست‌ها انجام داده‌اند

آقایان بیان کرد: بی خانمانی و آواردگی مردم مظلوم فلسطین در غزه تنها کاری است که صهیونیست‌ها توانستند انجام دهند اما هیچ یک از دیگر خواسته‌های خود یعنی آزادی اسرا، نابودی حماس محقق نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت و گو با موضوع باتلاق رژیم صهیونیستی در غزه با دکتر سید محمدتقی آقایان کارشناس مسائل راهبردی به روی آنتن رفت.

سید محمدتقی آقایان با بیان اینکه امروز این احساس وجود دارد که جنگ غزه در دنیا از منظر رسانه‌ای به سمت خنثی شدن در حال حرکت است گفت: از سوی دیگر درون سرزمین‌های اشغالی این حس برای کابینه و شهرک نشینان هم ایجاد شده است زیرا مدت زیادی از این نبرد می‌گذرد.

وی از فرسایشی شدن جنگ برای صهیونیست‌ها گفت و اشاره کرد: آخرین اتفاق مهم در این زمینه، انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بود زیرا اختلافات زیادی درون این کابینه ایجاد شد. از سوی دیگر شاهد عدم حمایت کامل آمریکا در بعضی مواقع از رژیم صهیونیستی در جنگ بودیم و همچنین اروپایی‌ها هم با اقدامات این رژیم مخالفت کردند زیرا حد جنایات صهیونیست‌ها بسیار فراتر از چیزی بود که انتظارش را داشتند.

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به شرایط میدانی نبرد در غزه بیان کرد: اتفاقاتی که در زمین نبرد رخ می‌دهد قطعا بر تصمیمات سیاسی سران و مسئولین رژیم صهیونیستی اثرگذار است و در حقیقت عامل اصلی در این زمینه محسوب می‌شود.

وی به وعده‌های نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در رابطه با عملیات زمینی در غزه اشاره و اظهار کرد: نتانیاهو وعده‌هایی در رابطه با آزادی اسرا و از بین بردن حماس داده بود اما هیچ کدام از این وعده‌ها به نتیجه نرسید و در نهایت منجر به انحلال کابینه شد. از چند هفته پیش صهیونیست‌ها وارد رفح شدند تا شاید بتوانند اسرای خود را آزاد کنند اما در این بخش هم ناموفق بودند.

آقایان در مصاحبه با رادیو گفت و گوش ویرانی را تنها هدف اجرا شده صهیونیست‌ها در نوار غزه عنوان کرد و گفت: بی خانمانی و آوارگی مردم مظلوم فلسطین در غزه تنها کاری است که صهیونیست‌ها توانستند انجام دهند اما هیچ یک از دیگر خواسته‌های خود یعنی آزادی اسرا، نابودی حماس و کوچ مردم غزه محقق نشده است. از سوی دیگر صهیونیست‌ها در نگاه مردم جهان منفورتر شدند زیرا خباثت این رژیم روز به روز برای افکار عمومی دنیا مشخص تر شد.

وی ضمن اشاره به تهدیداتی که هر از چندگاهی رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، ایران و برخی دیگر از جریان‌های مقاومت مطرح می‌کند، تصریح کرد: امروز کاملا عیان است که صهیونیست‌ها پنجه‌های خود را به در و دیوار می‌زنند تا از این وضعیت خود را خارج کنند.

این کارشناس مسائل راهبردی با گلایه و انتقاد از سازمان‌های بین المللی و همچنین کشورهای عربی منطقه بیان کرد: آنها حمایت‌های لازم از فلسطین را انجام ندادند و نتیجه آن شهادت نزدیک به ۴۰ نفر از مردم غزه است. البته مطمئن باشید در آینده شرایط خوبی برای رژیم صهیونیستی رخ نخواهد داد و علی رغم شهدایی که مقاومت فلسطین تقدیم کرده است اما آنچه باقی مانده و خواهد ماند حماس و دیگر محورهای مقاومت است.

وی صحنه جنگ در غزه را نبرد حق و باطل عنوان و اظهار کرد: دنیا چندین سال شاهد جنایات رژیم صهیونیستی بود اما اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هرگز فکر نمی‌کردند که یک روز صبح عملیات طوفان الاقصی رخ دهد و نتیجه آن بیدار شدن افکار عمومی در جهان و مشاهده واقعیت اصلی بودند. جنایات رژیم صهیونیستی در بیش از ۹ ماه گذشته و شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر، صحنه نبرد حق و باطل را برای مردم دنیا بیش از پیش آشکار کرد.

نظر شما