شناسهٔ خبر: 67646593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر فرودگاه زنجان:

افزایش قیمت بلیت هواپیما موجب کاهش استقبال مردم شده است

مدیر فرودگاه زنجان گفت: با افزایش قیمت بلیت هواپیما استقبال مردم از پروازها کمتر شده است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: متأسفانه طی روزهای اخیر قیمت بلیت پروازهای زنجان- مشهد بی‌رویه افزایش پیدا کرده است و به سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در هریک از مسیرهای رفت و برگشت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه نیز اعتراض خود را به این افزایش قیمت بی‌رویه اعلام کرده است، گفت: متأسفانه فرودگاه‌ها در نرخ‌گذاری نقشی ندارند و شرکت‌های هواپیمایی خودشان اقدام به این کار کرده‌اند.

مدیر فرودگاه زنجان افزود: نتیجه این افزایش قیمت موجب شد که آخرین پرواز زنجان- مشهد با ۶۰ نفر ظرفیت خالی پرواز کند.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت موجب استقبال نکردن مردم از پروازها خواهد شد، افزود: چه بسا که ادامه این روند موجب تعطیلی کلی پروازها نیز شود.

یگانه با اشاره به اینکه استانداری زنجان خدمات زیادی به شرکت هواپیمایی ارائه داده است، اضافه کرد: احتمالاً قیمت بلیت از سه میلیون به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند که در این صورت افزایش ۱۰۰ درصدی را در مقایسه با قیمت قبلی خواهیم داشت.

وی افزود: افزایش یکباره قیمت بلیت هواپیما از زمانی آغاز شد که دیوان عدالت اداری مصوبه سران قوا مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما در ستاد تنظیم بازار انجام شود را بر اساس حکم برنامه پنجم توسعه لغو کرد.

به گزارش ایمنا، شرکت‌های هواپیمایی و برخی ایرلاین‌های خصوصی در آذرماه ۱۴۰۲ در اعتراض به دامنه نرخی مصوب‌شده قیمت بلیت هواپیما به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا بر اساس برنامه پنجم توسعه نرخ بلیت هواپیما آزادسازی شود.

دیوان عدالت اداری هم مصوبه قیمت‌گذاری بلیت پروازهای داخلی را ابطال و اعلام کرد که «نرخ‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل هوایی در موضوع نرخ‌گذاری تکلیفی دولت قرار نمی‌گیرد و عرضه و تقاضا نرخ خدمات را تعیین می‌کند»، این موضوع اگر چه با اعتراض وزارت راه‌وشهرسازی مواجه شد و با درخواست اعمال ماده ۹۱ مواجه و حکم صادره به حالت تعلیق درآمده بود اما در بیست‌وششم خرداد سال‌جاری دیوان عدالت بر رأی صادره قبلی خود تأکید کرد.

نظر شما