شناسهٔ خبر: 67646200 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

سامسونگ از گلکسی‌های Z Flip 6 و Z Fold 6 رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس چهارشنبه گذشته در رویداد گلکسی آنپکد خود در شهر پاریس از گوشی‌های تاشوی جدید Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 و همچنین تازه‌ترین محصولات سری بادز خود یعنیGalaxy Buds3 وGalaxy Buds3 Pro رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -
آی‌تی‌من- در اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ با معرفی و ارائه Galaxy AI دوران تازه‌‌ای را در دنیای موبایل آغاز کرد. حالا و با معرفی گوشی‌های جدید سری Galaxy Z فصل تازه‌ای برای Galaxy AI رقم می‌خورد. ترکیب این فناوری با گوشی‌های تاشوی جدید که با فرم‌فکتوری چندمنظوره و انعطاف‌پذیر طراحی شده‌اند، باعث می‌شود تا طیف گسترده‌ای از تجربیات منحصربه‌فرد و خاص گوشی‌های موبایل در اختیار کاربران قرار بگیرد. چه بخواهید از صفحه نمایش بزرگ سری Galaxy Z Fold بهره ببرید و چه از نمایشگر Flex سری Galaxy Z Flip یا از قابلیت‌های FlexMode، در تمامی این مراحل گلکسی‌های Z Fold6 و Z Flip6 امکانات بیشتری برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای شما فراهم می‌کنند.

با تکیه بر میراث نوآوری سامسونگ در طراحی و ساختار محصولات، هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) از یک تجربه تاشوی قدرتمند، هوشمند و مقاوم و بادوام برای سرعت بخشیدن به عصر جدیدی از از ارتباطات، بهره‌وری و خلاقیت استفاده می‌کند.

طراحی کاملا متقارن با لبه صاف، ظاهری زیبا و خوش ساخت به این دستگاه‌ها بخشیده است، در حالی که نمایشگر کاور (Cover Screen) جدید در Galaxy Z Fold6 تجربه‌ طبیعی و زنده‌تری را به نمایش می‌گذارد. همراه با اصلاحات و ارتقاهای صورت گرفته در بخش طراحی، گوشی‌های جدید سری Galaxy Z به شکلی ساخته شده‌اند که مقاومت و دوام بالایی داشته باشند و آرامش خاطر بیشتری را به کاربران خود ارائه دهند. ساختار ریلی دوگانه‌ این دستگاه‌ها، این بار توسط یک لبه تاشو مستحکم، پشتیبانی می‌شود تا ضربات بیرونی وارد شده را به شکل بهتری توزیع کند. علاوه بر این لایه‌های تقویت‌کننده‌ای بر روی صفحه نمایش اصلی دستگاه قرار گرفته که ضمن اصلاح خطوط ایجاد شده در محل تا شدن نمایشگر، به حفظ استحکام آن کمک می‌کند. گوشی‌های جدید سری Z به قاب آلومینیومی Armor و محافظ Corning Gorilla Glass Victus 2 مجهز شده‌اند که آنها را به بادوام‌ترین دستگاه‌های سری Galaxy Z تاکنون تبدیل می‌کند.

علاوه بر قابل اتکا بودن، تک‌تک عناصر سری Galaxy Z قدرتمند هم هستند. هر دو مدل Z Fold6 و Flip6 به پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 3 که به صورت اختصاصی برای گلکسی طراحی شده، مجهز هستند. این پلتفرم، پیشرفته‌ترین پردازنده موبایل اسنپدراگون تا به حال محسوب می‌شود و ترکیبی از بهترین عملکرد‌های ممکن را در بخش‌های پردازش مرکزی (CPU)، پردازش گرافیکی (GPU) و پردازش عصبی (NPU) ارائه می‌دهد. این پردازنده که برای پردازش هوش مصنوعی بهینه شده است، گرافیک پیشرفته همراه با عملکرد کلی بهبود‌یافته‌ای را ارائه می‌دهد.

برای نخستین بار سری Galaxy Z Flip به اتاقک بخار خنک‌کننده مجهز شده است. در سری Galaxy Z Fold6 نیز این بخش بزرگ‌تر شده تا سیستم خنک‌کننده ارتقایافته این گوشی‌ها عملکرد دستگاه را به حداکثر برساند.  

Galaxy Z Fold6
Galaxy Z Fold6 طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. این موضوع باعث شده تا بازدهی صفحه نمایش‌ بزرگ گوشی به حداکثر برسد و به دنبال آن، میزان بهره‌وری کاربران به طور قابل توجهی افزایش بیابد.

قابلیت «دستیار یادداشت» یا Note Assist در برنامه Samsung Notes کارهای ترجمه، خلاصه کردن و قالب بندی خودکار، یادداشت‌های جلسات را برای شما به راحتی انجام می‌دهد. به تازگی قابلیت جدیدی به این فناوری اضافه شده که صداهای ضبط شده را به طور مستقیم و در همان برنامه Notes ترجمه، رونویسی و خلاصه‌سازی می‌کند. قابلیت جای‌گذاری ترجمه PDF در برنامه Notes به شما این امکان را می‌دهد تا متن فایل‌های PDF یا حتی تصاویر و نمودارهای آن را به شکل ترجمه شده داشته باشید.

یک Composer جدید بر روی صفحه کلید سامسونگ اضافه شده که براساس کلمات کلیدی ساده‌، متن‌های پیشنهادی مناسبی را برای استفاده در ایمیل‌ها و برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان ایجاد می‌کند. این ویژگی‌ می‌تواند پست‌های قبلی‌تان در شبکه‌های اجتماعی را تجزیه‌ و تحلیل کند تا متن پیشنهادی خود را با همان رویکرد و لحن ارائه دهد. ضمن اینکه تجربه قلم S Pen با بهینه‌سازی Galaxy AI بر روی صفحه نمایش بزرگ Galaxy Z Fold6 گسترده‌تر از همیشه شده است. قابلیت جدید تبدیل پیش‌طرح به تصویر (Sketch to image) به شما این امکان را می‌دهد تا در زمانی که مشغول کشیدن طرح بر روی عکس‌های بخش گالری هستید یا در برنامه Notes طرحی را می‌کشید، با استفاده از گزینه‌های خلق تصویر، تصاویر ماهرانه و زیباتری را ایجاد کنید.

به کمک Galaxy Z Fold6 و به لطف همکاری طولانی مدت سامسونگ و گوگل شما می‌توانید روش و نحوه کار، بازی و دریافت اطلاعات‌ و اخبار را متحول کرده و تکامل دهید. جدیدترین نسخه اپلیکیشن Google Gemini در گوشی‌های جدید سری Galaxy Z قرار گرفته است تا به طور مستقیم از گوشی‌تان به دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید. با کشیدن انگشت‌تان به گوشه نمایشگر یا گفتن «Hey Google» پنجره شناور Gemini باز می‌شود تا برای نوشتن، یادگیری یا برنامه‌ریزی کارهایتان از آن کمک بگیرید. دستیار هوش مصنوعی Gemini در برخی از اپلیکیشن‌های محبوب و کاربردی Google ادغام شده است. به کمک این موضوع شما می‌توانید برنامه‌ریزی کامل سفر خود را در لحظه و با دریافت اطلاعات پرواز و هتل محل اقامت به راحتی انجام دهید، Gemini با استفاده از Google Maps نقاط دیدنی و بهترین مسیر سفر را برای شما جست‌وجو می‌کند و به اطلاع‌تان می‌رساند.

هوش مصنوعی گلکسی، همچنین ارتباطات بدون مانع را در Galaxy Z Fold6 تقویت می‌کند. فرم‌فکتور منحصربه‌فرد این گوشی با دو صفحه نمایش این امکان را فراهم کرده تا در زمان استفاده از قابلیت مترجم (Interpreter)، هر دو طرف مکالمه به راحتی ترجمه‌های را بر روی صفحه نمایش اصلی و نمایشگر کاور (cover screen) مشاهده کنند و به شکل طبیعی‌تری با هم تعامل داشته باشند. ضمن اینکه ترجمه یک طرفه آن به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی سخنرانی‌ها یا هر نوع ارائه‌ای را متوجه شوید. قابلیت ترجمه زنده (Live Translate) که تماس‌های تلفنی را مستقیما روی گوشی برای شما ترجمه می‌کند، حالا به جز اپلیکیشن داخلی تماس گوشی سامسونگ، به مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های شخص ثالث محبوب و پرطرفدار دیگر گسترش یافته است. 

Galaxy Z Fold6 به لطف موتور مجهز به هوش مصنوعی ProVisual، سطح خلاقیت شما را در تمامی بخش‌ها از عکاسی تا ویرایش تصاویر ارتقا می‌دهد. دستیار هوش مصنوعی Photo Assist امکان ویرایش پیشرفته تصاویر را بر روی صفحه نمایش بزرگ گوشی فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی یک محتوای حرفه‌ای و سطح بالایی را ایجاد کنید. برای افزایش خلاقیت، ویژگی Portrait Studio انواع مختلفی از سبک‌های پرتره همچون تصاویر سه‌بعدی کارتونی و آبرنگ را ایجاد می‌کند. چنانچه می‌خواهید از ثانیه به ثانیه تصاویری که ثبت کرده‌اید، لذت ببرید، تنها کافیست قابلیت Instant Slow-mo را به خدمت بگیرید تا فریم‌هایی را به ویدئو اضافه کند و ویدئو را با حرکات آهسته تماشا کنید. شما می‌توانید این ویدیوها را ذخیره کنید یا به شکل مستقیم با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید تا آنها هم از این تصاویر لذت ببرند. 

Galaxy Z Fold6 علاوه بر اینکه به شما امکان تولید محتوای باکیفیت و حرفه‌ای می‌دهد، فرصت لذت بردن از محتواهای مختلف را برای شما فراهم می‌کند. تجربه گیمینگ در Galaxy Z Fold6 به کمک پردازنده قدرتمند و اتافک بخار خنک‌کننده‌ای که 1.6 برابر نسبت به قبل بزرگ‌تر شده، ارتقا یافته است. با ارتقای صورت گرفته، شما می‌توانید برای مدت زمانی طولانی و با کیفیت و عملکردی پایدار به بازی مشغول شوید. پشتیبانی از فناوری ردیابی پرتو (Ray tracing)، این امکان را فراهم می‌کند تا از گرافیک زنده و واقعی بازی‌ها بر روی صفحه نمایش 7.6 اینچی گوشی لذت ببرید، این صفحه نمایش با روشنایی 2600 نیت خود تجربه فراگیر و مهیجی را ارائه می‌دهد.
 
Galaxy Z Flip6
Galaxy Z Flip6 نه تنها برای حمل آسان بهینه‌سازی شده، بلکه این گوشی مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید نیز برای شخصی‌سازی و خلاقیت در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از هر لحظه خود نهایت استفاده را ببرید.

نمایشگر پشتی یا Flex Window در این سری هم بهبود یافته و و اکنون عملکردهای کمکی AI را بدون نیاز به باز کردن دستگاه امکان‌پذیر می‌سازد. این نمایشگر از نوع Super AMOLED است و با ابعادی 3.4 اینچی طراحی شده است. اکنون برای ارتباط حین حرکت، می‌توانید به پیام‌های دریافتی خود به کمک Suggested replies پاسخ دهید؛ این ویژگی در حقیقت با تحلیل پیام‌های اخیر شما، پاسخ‌های متناسب پیشنهاد می‌دهد.

با Galaxy AI، می‌توانید از این دستگاه جیبی نهایت بهره را ببرید زیرا بسیاری از داده‌ها و اطلاعات مورد نیازتان در Flex Window قابل دسترسی است.  Flex Windowدر این دستگاه به‌روزرسانی‌ها و اعلان‌هایSamsung Health  را ارائه می‌کند و همچنین به شما اجازه می‌دهد با استفاده از ویجت موسیقی، به راحتی آهنگ بعدی پلی‌لیست خود را پخش کنید. اما حالا Flex Window تعداد بیشتری ویجت نسبت به قبل ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا از داده‌های چند ویجت به طور همزمان بهره ببرید.

قطعا Galaxy Z Flip6 بدون اینکه به شیوه‌های مختلفی برای شخصی‌سازی گوشی‌ دسترسی داشته باشید، کامل نخواهد بود. با ویژگی Photo Ambient که مبتنی بر هوش مصنوعی است اکنون در لحظه و براساس زمان و وضعیت آب و هوا تصاویر پس‌زمینه Flex Window تغییر می‌یابد. اکنون می‌توانید به کمک گزینه‌های متنوع طرح‌های صفحه نمایش که براساس تحلیل تصویر والپیپر به شما پیشنهاد می‌شود، تصاویر و چیدمانی را ایجاد کنید که ظاهری یکپارچه به گوشی‌تان ببخشد. برای مثال می‌توانید مکان ساعت را جابه‌جا کنید و یا رنگ فریم‌ها را براساس تصویر پس‌زمینه صفحه نمایش تغییر دهید.

سنسورهای جدید 50 مگاپیکسلی واید و 12 مگاپیکسلی اولترا واید تجربه‌ای ارتقا یافته از یک دوربین با جزئیاتی واضح و شفاف در تصاویر خروجی برای شما فراهم می‌کند. سنسور جدید 50 مگاپیکسلی واید از زوم اپتیکال دو برابری (2x) پشتیبانی می‌کند و امکان عکاسی بدون نویز را به شما ارائه می‌دهد؛ در عین حال نیز با زوم مبتنی بر هوش مصنوعی یا به اصطلاح قابلیت AI zoom این گوشی می‌توانید از تجربه‌ای پیشرفته در عکاسی با زوم 10 برابری بهره‌مند باشید. قابلیت Nightography هم با امکان ثبت Video HDR بهبود یافته، شما را قادر می‌سازد ویدیوهای درخشان‌تری در نور کم ضبط کنید؛ این قابلیت در همکاری با اپلیکیشن‌های اجتماعی محبوب، تجربه گسترده‌تری نیز به شما ارائه می‌دهد. اکنون قابلیت عکاسی در شب، در داخل اپلیکیشن اینستاگرام نیز در دسترس است؛ بنابراین می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای در شب بگیرید و مستقیماً از داخل اپلیکیشن آن‌ها را برای دوستان خود ارسال کنید و یا به اشتراک بگذارید.

افزون بر این‌ها، شما حالا می‌توانید از تمام ویژگی‌های خلاقانه و قابل شخصی‌سازی Galaxy Z Flip6 بدون نگرانی از عمر باتری استفاده کنید. زیرا به واسطه بهینه‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اکنون زمان طولانی‌تری برای استفاده در اختیار شما است.
 
ادامه مسیر سامسونگ به سوی آینده‌ای پایدار
این سری جدید Galaxy Z با بازنگری صورت گرفته در نحوه طراحی و بسته‌بندی، در حقیقت نمایانگر تعهد سامسونگ به انجام کارهای بیشتر برای مردم و سیاره آن هم با کمترین منابع است. سامسونگ همچنان که به استفاده از مواد بازیافتی در Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z همچنان ادامه می‌دهد، در این دستگاه‌ها برای اولین بار از طلا و مس بازیافتی نیز استفاده کرده است.

اوایل امسال، سامسونگ مواد معدنی بازیافتی مانند کبالت و عناصر کمیاب خاکی را در سری Galaxy S24 خود معرفی کرد. این مواد در قطعات Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 نیز وجود دارد و در کنار پلاستیک‌های بازیافتی، آلومینیوم و شیشه استفاده شده است.

این دو دستگاه همچنین در جعبه‌هایی با 100% کاغذ بازیافتی ارائه می‌شوند و تا هفت نسل از ارتقاء سیستم‌عامل و همچنین هفت سال به‌روزرسانی‌های امنیتی برخوردار هستند.


سری هدفون‌های Galaxy Buds3
هدفون‌های سری Galaxy Buds3، با بهره‌مندی از قدرت هوشمندی Galaxy AI، تجربه‌ای نو در برقراری ارتباط ارائه می‌دهد. اگر در کلاسی به زبان خارجی شرکت می‌کنید، می‌توانید با اتصال سری Galaxy Buds3 به گوشی‌های Galaxy Z Fold6 یا Flip6، قابلیت «مترجم» (Interpreter) را در «حالت گوش دادن» (Listening Mode) فعال کنید. با این قابلیت، ترجمه سخنرانی به طور مستقیم از طریق Galaxy Buds پخش می‌شود و بدین ترتیب، موانع زبانی هنگام تحصیل شما برطرف خواهند شد. علاوه بر این، با گفتن فقط دو کلمه از طریق «فرمان صوتی» (Voice Command)، می‌توانید بدون نیاز به لمس دستی هدفون یا گوشی متصل، وظایفی مانند پخش یا توقف موسیقی را کنترل کنید. صرف‌نظر از اینکه Galaxy Buds خود را چگونه در گوش قرار داده باشید، صدای پخش شده نیز به طور هوشمندانه بهینه می‌شود.

میکروفون‌های سری Buds3 برای بهبود کیفیت صدا و عملکرد حذف نویز فعال (ANC) به صورت لحظه‌ای هر دو صدای داخلی و خارجی را تجزیه و تحلیل می‌کنند. این کار با استفاده از فناوری‌های Adaptive EQ و Adaptive ANC انجام می‌شود. هنگامی که به موسیقی گوش می‌دهید، Galaxy Buds3 Pro به طور مداوم صدای محیط را جمع‌آوری کرده و تشخیص می‌دهد. همچنین با استفاده از فناوری‌های تطبیق کنترل نویز (Adaptive Noise Control)، تشخیص آژیر (Siren Detect) و تشخیص صدا (Voice Detect) به طور خودکار و بدون نیاز به تنظیم دستی، بهترین سطح نویز و صدا را برای راحتی شما تنظیم می‌کند.

سری Galaxy Buds3 برای راحتی بیشتر کاربران، براساس مجموعه‌ای متنوع از داده‌های آماری گردآوری‌شده و با یک طراحی حساب شده، ساخته و عرضه شده است. سبک طراحی ممتاز موسوم به blade design به این محصول ظاهری فوق‌العاده شیک و مدرن بخشیده تا نظر کاربرانی که استایل خود را در اولویت قرار می‌دهند، به خود جلب کند. این طراحی برجسته به خوبی با نورپردازی Blade Lights تکمیل شده و تجربه فیزیکی و مستقیم‌تری را با امکان کنترل دستگاه از طریق فشار دادن یا کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین روی لبه هدفون ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، راحتی و زیبایی ظاهری، به طور همزمان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سری هدفون‌های جدید Galaxy Buds3 سامسونگ در دو مدل با طراحی‌های متفاوت عرضه می‌شوند تا نیازهای مختلف کاربران را برطرف سازند. Galaxy Buds3 Pro از نوع داخل گوشی (Canal Type) بوده و برای علاقه‌مندان به صدای عمیق و فراگیر ایده‌آل است. در مقابل، Galaxy Buds3 از نوع باز یا Open Type است و مناسب افرادیست که می‌خواهند برای مدت طولانی و در موقعیت‌های مختلف از هدفون استفاده کنند.

مدل Galaxy Buds3 Pro به منظور ارائه یک تجربه صوتی فوق‌العاده، به سخت‌افزار پیشرفته‌ای مجهز شده که شامل: بلندگوهای دو‌طرفه ارتقایافته با توییتر مسطح برای تولید صدای پیچیده و دقیق با فرکانس بالا است. این مدل همچنین، از تقویت‌کننده‌های دوگانه برای تجربه صدای شفاف و واضح در هر مکانی بهره می‌برد. 

سری Galaxy Buds3 در کنار ارائه تجربه صوتی پرمیموم، به گونه‌ای طراحی شده که کارهای بیشتری را با کمترین میزان آسیب به مردم و کره زمین انجام دهد. در طراحی کیس و هدفون Galaxy Buds3 و Buds3 Pro از اجزای متعددی استفاده شده که از پلاستیک‌های بازیافتی به دست آمده‌اند. این نوع از پلاستیک‌ها، از بازیافت تورهای ماهیگیری رهاشده در اقیانوس‌ها یا بشکه‌های آب تولید می‌شوند. همچنین تمامی مدل‌های سری هدفون‌های Galaxy Buds3 سامسونگ، در بسته‌بندی‌های ساخته‌شده از مواد کاغذی  100درصد بازیافتی عرضه می‌شوند و دوست‌دار محیط‌زیست هستند.
 
عرضه به بازار
سری محصولات Galaxy Z Fold6، Z Flip6 و Galaxy Buds3 از روز 10 ژوییه (چارشنبه 20 تیر) برای پیش‌سفارش و از 24 ژوییه (چهارشنبه سوم مرداد) به طور عمومی در دسترس خواهند بود.

گوشی‌های سری Galaxy Z Fold6 در رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و سرمه‌ای؛ و سری Galaxy Z Flip6 در رنگ‌های نقره‌ای، زرد، آبی و سبز عرضه می‌شوند. همچنین می‌توانید با ثبت سفارش به صورت آنلاین از وب‌سایت Samsung.com، به رنگ‌های خاص سری Galaxy Z مانند: مشکی و سفید و همچنین رنگ هلویی برای Galaxy Z Flip6 دسترسی پیدا کنید.

سری Galaxy Buds3 نیز در دو رنگ نقره‌ای و سفید ارائه می‌شود.
 
مرجع : SAMSUNG

نظر شما