شناسهٔ خبر: 67646191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مصوبه ملی مهم برای مردم استان؛

الحاق ۳۹۶ هکتار زمین به شهرهای کرمانشاه برای احداث مسکن

در نشستی با حضور دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و استاندار کرمانشاه، با الحاق ۳۹۶ هکتار اراضی به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری موافقت شد؛ این مصوبه مهم به معنی رفع مهمترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تامین زمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، نشست امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران چند دستور کار داشت که یکی از آنها حل مشکل زمین برای احداث مسکن در استان کرمانشاه بود که پس از توضیحات و دفاع محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه از طرح الحاق اراضی در استان، با موافقت اعضای شورا همراه شد.

خسرو دانشجو، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در این جلسه گفت: موضوع الحاق ۱۷۱ هکتار اراضی موسوم به پشته‌کش و الحاق ۲۰۴ هکتار اراضی موسوم به چشمه روضان به محدوده شهر کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن نیز مورد بررسی قرار گرفت و با در نظر گرفتن ملاحظات اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری، رعایت صورت‌جلسه کمیته فنی و همچنین افق جمعیتی و نیاز شهر به این الحاق‌ها با الحاق ۱۷۱ هکتار اراضی موسوم به پشته کش و همچنین ۲۰۴ هکتار اراضی موسوم به چشمه روضان به محدوده شهر کرمانشاه برای تولید مسکن موافقت شد.

وی اضافه ‌کرد: در این نشست همچنین موضوع الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهر جوانرود در استان کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ همه ملاحظات زیست محیطی و نیاز شهر به تولید مسکن با الحاق این اراضی به محدوده شهر جوانرود موافقت شد.

دیگر دستور کار جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، موضوع شهر جدید هرمزگان مطرح بود که با مخالفت اعضا همراه شد.

با مصوبه امروز ۳۹۶ هکتار اراضی جدید به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری الحاق و مهمترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تامین زمین حل شد.

با توجه به ارزشمند شدن زمین های الحاقی به شهر و درآمدزایی قابل توجه آنها برای دولت، اکنون زمینه بسیار مناسبی برای تکمیل نهضت ملی مسکن و خانه دار کردن مردم استان فراهم شده است.

در عمر سه ساله دولت شهید رئیسی، ۵۴ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه در حال ساخت بوده و حدود ۴ هزار هکتار زمین شهری و روستایی برای ساخت مسکن در استان تامین شده است.

همچنین در دولت سیزدهم تاکنون ۳۰۰ قطعه زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت به خانواده ها اهدا شده و هزار ۲۰۰ قطعه دیگر هم آماده واگذاری است.

انتهای خبر/

نظر شما