شناسهٔ خبر: 67646052 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» منتشر می‌شود

تهران- ایرنا- نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» به کارگردانی علی حاتمی در آستانه پنج ساله شدن سوینا (سینمای نابینایان) با صدای بهروز رضوی منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سوینا، این گروه همزمان با پنج ساله شدن فعالیت خود، نسخه ویژه نابینایان سریال «هزار دستان» به کارگردانی علی حاتمی را روزهای جمعه ساعت ۱۰ صبح منتشر می‌کند که نخستین قسمت آن جمعه- ۲۹ تیرماه- از طریق سایت سوینا در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این مجموعه زیرنظر گلاره عباسی و با سردبیری کیوان کثیریان تولید شده و متن روایت آن را شیدا محمدطاهر نوشته است.

این نسخه از سریال با صدابرداری مرتضی محقق در استودیو فراز ضبط شده و مرجان طبسی نیز صدای آن را تدوین و میکس کرده است.

نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» منتشر می‌شود

نسخه ویژه نابینایان سریال «هزار دستان» با حمایت گالری گوهربین تهیه شده است.ساخت تیزر این اثر برعهده افشین ضیائیان بوده است.

«هزاردستان» به نویسندگی و کارگردانی علی حاتمی و آهنگسازی مرتضی حنانه سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ به صورت مجموعه تلویزیونی ساخته شد. این سریال به داستان زندگی رضا خوشنویس، که شخصیتی تخیلی مبتنی بر شخصیتی تاریخی به‌ نام کریم دواتگر است و نظریه توطئه‌ای مبنی بر دست داشتن شخصیتی به نام خان مظفر در وقایع پشت پرده سیاسی و اجتماعی ایران در دوران قاجار و پهلوی می‌پردازد. محیط بازیگری این سریال در محیطی بازسازی‌شده از تهران قدیم است.

علی نصیریان و زنده یادان جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز، پرویز پورحسینی و زری خوشکام از بازیگران «هزاردستان» هستند.

«هزاردستان» سال ۱۳۹۷ در روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی یونسکو ثبت شد.

نظر شما