شناسهٔ خبر: 67645947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

راهکارهایی برای تداوم اخلاق در خانواده - اکونیوز

اقتصاد ایران: یک کارشناس مذهبی راهکارهایی برای ایجاد و تداوم خانواده با اخلاق در اسلام را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی عطاریه جمعه شب در جمع عزاداران حسینی درباره اهمیت اخلاق خانواده و تأثیر آن بر زندگی انسان اظهار کرد: در زندگی مشترک افراد کنار هم بودن در سختی‌ها و همیاری یکدیگر در پیچ و تاب زندگی بسیار اهمیت دارد و موجب افزایش محبت بین افراد می‌شود.

وی افزود: توجه به قدردانی و تشکر در رفتارها نیز در سعادت زندگی افراد تأثیرگذار است؛ باید توجه داشت که قدردانی کردن از کارهای همسر، برادر، خواهر، پدر و مادر و دیگر افراد فزاینده محبت است که در نگاه کلی اخلاق خانواده را تکمیل می‌کند.

حجت‌الاسلام عطاریه ادامه داد: توجه به نیاز مخاطب به جای نیاز خود دیگر موردی است که باید رعایت شود؛ مرد نباید مردانه نسبت به همسر خود ابراز محبت کند، زن نیز نباید زنانه به مرد خود محبت کند، مرد و زن جنس محبتشان با یکدیگر فرق دارد و اگر پیام مردانه به زن منتقل شود در اینجا همسر پیام محبت را دریافت نمی‌کند.

وی ابراز کرد: مردها جنس محبتشان محبت خدماتی است، زن‌ها ابراز محبتشان بیشتر جنبه عاطفی دارد لذا تعادل بین این دو محبت در خانه موجب آسایش خانه است، مردی وقتی با پتک دیوار وسط خانه را خراب می‌کند در باطن با این تفکر که در حال خدمت به اهل خانه است آرامش خاطر محبتی دارد اما برای زن این‌طور نیست با پتک نمی‌شود ابراز محبت کرد.

این کارشناس مذهبی تشریح کرد: از اهل بیت عصمت و طهارت سفارش شده است که هر کس که محبتش نسبت به ما اهل بیت بیشتر شود محبت او به همسرش نیز زیاد می‌شود، این محبت در واقع همان ابراز محبت کلامی نسبت به همسر او است.

وی گفت: امام حسین علیه السلام می‌فرمایند: خانه‌ای که در آن رباب نباشد من در آن خانه نمی‌مانم اگر چه ملامتگران تا ابد من را ملامت کنند، امام حسین علیه السلام با این بیان در حق همسر خود به ما می‌فهماند که جنس دریافت محبت زن از مرد با ابراز عواطف است.

حجت الاسلام والمسلمین عطاریه تاکید کرد: جنس محبت زن به مرد باید خدماتی باشد و در مقابل جنس محبت مرد به زن باید ابراز محبت باشد در چنین شرایطی یک خانه با آرامش و متعادل و با اخلاق زمینه تربیت فرزندان صالح را پدید می‌آورد.

نظر شما