شناسهٔ خبر: 67645918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

کمک مالی ثروتمندترین فرد جهان به کارزار انتخاباتی ترامپ

اقتصادنیوز :رسانه آمریکایی از کمک «قابل توجه» ثروتمندترین فرد جهان به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه بلومبرگ گزارش داد، «ایلان ماسک»، کارآفرین میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار شرکت‌های سرشناس «تسلا» و «اسپیس ایکس» یک کمک مالی «قابل توجه» را به کارزار دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۴ داشته است. بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی ایلان ماسک این کمک را به یک کمیته اقدام سیاسی که به نفع دونالد ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کار می‌کند، کرده است.

ایلان ماسک که طبق شاخص میلیاردرهای جهان به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود کمک خود را در اختیار «کمیته اقدام سیاسی آمریکا» که برای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کار می‌کند گذاشته است. مبلغ دقیق این کمک همچنان افشا نشده است اما برخی افراد آگاه از آن به عنوان یک کمک «قابل توجه» توصیف کرده‌اند. این کمیته اقدام سیاسی لازم است در گام بعدی در تاریخ ۱۵ ژوئیه جزئیات فهرست حامیان ملی خود را فاش سازد.

خبر مرتبط
حمله پکن به آمریکا در قلب واشنگتن/ تهدید جدی چین علیه این کشور

اقتصادنیوز: سخنگوی سفارت چین در ایالات متحده در مورد محدودیت‌های جدید واشنگتن علیه مقامات چینی که تحت پوشش حقوق بشر اعمال شده است، گفت: «پکن به محدودیت‌های آمریکا پاسخ خواهد داد، مگر اینکه واشنگتن مسیر خود را تغییر دهد.»

این میلیاردر آمریکایی که بر اساس آخرین برآوردها ۲۶۳ میلیارد دلار ثروت خالص دارد مدتی پیش گفته بود ترجیح می‌دهد از سیاست به دور باشد و خودش را به لحاظ سیاسی دارای خط مشی مستقل دانست. با این وجود ایلان ماسک اخیرا در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» با نزدیک‌تر شدن به موعد برگزاری انتخابات ۲۰۲۴ رو به حمایت از دیدگاه‌های راستگرایانه و انتقاد از دموکرات‌های آمریکا آورده است.

کمک مالی ایلان ماسک به کارزار انتخاباتی ترامپ بعد از آن مطرح می‌شود که این رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا از جنبه جذب کمک‌های مالی به ستادش توانسته با کمک اهداکنندگانی از بازار بورس وال استریت و در میان شرکت‌های سرشناس، از جو بایدن، رقیب دموکرات خود پیشی بگیرد.

این در حالی است که سطح کمک اهداکنندگان به کارزار انتخاباتی جو بایدن بعد از عملکرد فاجعه‌بار او در مناظره نخست ریاست جمهوری آمریکا با ترامپ شدیدا افت داشته است.

خبر مرتبط
خشم پیونگ یانگ از بیانیه پایانی نشست ناتو/ آمریکا و ناتو جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی هستند

اقتصادنیوز: خبرگزاری رسمی و دولتی کره شمالی امروز (شنبه) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش کرد: «پیونگ یانگ به شدت بیانیه پایانی نشست اخیر ناتو در واشنگتن را محکوم می‌کند.»

ایلان ماسک تا کنون هیچ گونه حمایت علنی از هیچ یک از چهره‌های نامزد شده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به عمل نیاورده و مدتی پیش در اوایل سال جاری میلادی گفته بود هر گونه کمکش به کارزارهای انتخاباتی بایدن یا ترامپ را بعید می‌داند. با این وجود گزارش‌ها در مورد این کمک هنگفت او به کارزار انتخاباتی ترامپ به نقطه قوت بزرگی برای جمهوریخواهان آمریکا تبدیل خواهد شد.

برآوردها نشان می‌دهند که کارزار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴  آمریکا تبدیل به پرهزینه‌ترین کارزار انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ این کشور شده است. اسناد فدرال نشان می‌دهند در این انتخابات تا کنون ۱۵.۸ میلیون دلار پول صرف شده و ۱۳.۱ میلیون دلار آن برای عملیات‌های میدانی هزینه شده است. بخش عمده‌ای از این پولها در حوزه‌های رسانه‌های دیجیتالی، ارسال پیامک و تماس تلفنی با رای‌دهندگان خرج شده است.

با وجود آنکه ایلان ماسک و دونالد ترامپ در گذشته چندین بار درگیری‌هایی بر سر مسائل مربوط به آزادی بیان داشته‌اند اما اخیرا روابط آنها نزدیک‌تر شده و این میلیاردر کارآفرین مشاوره‌هایی به ترامپ در زمینه خودروهای برقی و سیاست‌های حوزه رمزارز داده است.

 

نظر شما