شناسهٔ خبر: 67645587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد سوء تغذیه حاد در جمهوری دموکراتیک کنگو

جواد فرج‌الهی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) هشدار داد بدون اقدام فوری بیش از یک میلیون کودک در جمهوری دموکراتیک کنگو از سوء تغذیه حاد رنج خواهند برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «آدلهید مارچانگ»، افسر ارشد اورژانس سازمان جهانی بهداشت در یک نشست توجیهی سازمان ملل در ژنو با توصیف وضعیت کنونی در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: در ماه های گذشته، جمهوری دموکراتیک کنگو با تشدید درگیری و خشونت مواجه بوده است که منجر به آوارگی گسترده، بیماری های گسترده و ... در این کشور و به ویژه مناطق شرقی آن شده است.

مارچانگ خاطرنشان کرد که این کشور با داشتن ۲۵.۴ میلیون جمعیت کم‌بضاعت و بی‌بضاعت در کل جهان بیشترین تعداد افراد نیازمند به کمک های بشردوستانه را دارد.

او توجه را به تعداد کل آوارگان - حدود ۷.۴ میلیون نفر – در این کشور جلب کرد و گفت این تحرکات جمعی مردم نه تنها سیستم های آب و فاضلاب را تحت الشعاع قرار می دهد، بلکه منجر به شیوع وبا، سرخک، مننژیت، ام پاکس (آبله میمونی) و طاعون می شود.

به گفته این مقام سازمان جهانی بهداشت در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) بیش از ۲۰ هزار مورد ابتلا به وبا و نزدیک به ۶۰ هزار مورد ابتلا به سرخک در این کشور گزارش شد با این حال ممکن است آمار واقعی در این زمینه بالاتر نیز باشد.

وی با تاکید بر درگیری‌های مسلحانه و آوارگی به‌ عنوان «محرک‌های اصلی» ناامنی غذایی، به آخرین گزارش ناامنی غذایی اشاره کرد که نشان می‌دهد ۴۰.۸ میلیون نفر با کمبود شدید مواد غذایی، ۱۵.۷ میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی و خطر بالای سوء تغذیه و بیماری‌های عفونی مواجه هستند.

به گزارش آناتولی، او هشدار داد: اگر اقدام فوری برای رفع نیازهای اساسی در جمهوری دموکراتیک کنگو انجام نشود، بیش از یک میلیون کودک از سوء تغذیه حاد رنج خواهند برد.

انتهای پیام

نظر شما