شناسهٔ خبر: 67645488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امامزاده عبدالله (ع) ملایر؛ کانون فعالیت‌های فرهنگی

مهناز روزبهانی

مسئول کانون فرهنگی امامزاده عبدالله (ع) ملایر با بیان اینکه این امامزاده سال‌هاست که در حوزه مسائل فرهنگی پیشگام بوده و در مناسبت‌های مختلف ویژه برنامه برگزار می‌کند، گفت: در همین راستا در دهه اول محرم برنامه‌های فراوانی را با حضور پرشور جوانان و نوجوانان محله برگزار می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

مهدی احمدوند در گفت‌و گو با ایسنا، از مداحی برای نوجوانان در ساعت ۱۷ هر روز با مضمون هئیت نوجوانان، برگزاری بزرگترین اجتماع شیرخوارگان در نخستین جمعه ماه محرم و اجتماع رهروان زینبی در روز ۱۲ محرم ویژه خواهران ساعت ۱۷ خبر داد.

وی افزود: از برنامه‌های فرهنگی و راهبردی آستان مقدس در امامزاده عبدالله (ع) در این دهه می‌توان به عزاداری گسترده شامل زیارت عاشورا، روضه‌خوانی و مدیحه سرائی اشاره کرد.

احمدوند خاطرنشان کرد: در طول دهه محرم، هر شب از محل نذورات مردمی پذیرائی آب، شربت، چای و... صورت می‌گیرد و در روز عاشورا از محل نذورات خیرین قرار است ۳۵۰۰ غذا طبخ  و بعد از عزاداری در ظهر عاشورا بین عزاداران تقسیم شود.

امامزاده عبدالله (ع) ملایر؛ کانون فعالیت‌های فرهنگی

مسئول کانون فرهنگی امامزاده عبدالله (ع) ملایر بیان کرد: بر اساس تأکید اداره تبلیغات اسلامی ملایر، دستجات عزاداری از شب پنجم محرم به اقامه عزا می‌پردازند و هئیت امامزاده عبدالله نیز از درب امامزاده به سمت خیابان شهید وفائی، خیابان عاشورا، باغ گل و از بلوار۱۵خرداد به سمت میدان شهدای گمنام و آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) حرکت کرده و به اقامه عزای ابی عبدالله می‌پردازد، همچنین تجمع نهایی داخل محوطه با حضور همه زنان و مردان عزادار شهرستان ملایر با دقایقی با ذکر روضه و دعا به پایان می‌رسد.

وی همچنین از برگزاری انواع کلاس‌های تابستانی برای کودکان و نوجوانان شامل کلاس آموزش زبان انگلیسی ویژه پسران و دختران، بازی فوتبال دستی ویژه پسران، کلاس آموزش خوشنویسی، کلاس آموزش تیراندازی، کلاس آموزش قرآن کریم و استقبال پرشور از این برنامه‌ها خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما