شناسهٔ خبر: 67645401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ملایر:

امروز عمق نفوذ فرهنگی تشیّع، عالم را فراگرفته است

مهناز روزبهانی

فرماندار ملایر گفت: به برکت خون سیدالشهدا، شیعه امروز از هر زمانی به قله‌های سربلندی نزدیک‌تر است و دوران غربت تشیّع و اهلبیت به اتمام رسیده و امروز عمق نفوذ فرهنگی تشیّع از شرق تا غرب عالم و از مدیترانه تا آن سوی اقیانوس‌ها را فراگرفته است.

صاحب‌خبر -

 سلمان اسماعیلی شنبه ۲۳ تیرماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگ تاسوعای حسینی، افزود: امام حسین(ع) باعث پیوند همه قلوب مومنین و آزادگان جهان بوده و شعار محوری زیبای «آزادگان عالم در خیمه حسین اند» بسیار دقیق و صحیح است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ، دستگاه امام حسین(ع) ذره‌ای تزلزل نیافته و اسلام مدیون این دستگاه معظم است و مهمترین مولفه این دستگاه عمل به موقع است و عمل بی‌هنگامی چون توابیین هیچ محلی از اعراب ندارد، کنگره بزرگ اربعین و عزاداری‌های باشکوه در همین ایام محرم و صفر نشانه‌ای از قدم‌های بلند جهان اسلام برای رساندن پیام انسان ساز حسینی است.

فرماندار ملایر اظهارکرد: تجربه بسیار موفقی در دو سال اخیر داشتیم و آن هم اجتماع بزرگ مومنین و مردم عزادار ملایر در ایام سوگواری ماه محرم است، سال گذشته حضور پیکر مطهر شهید سرهنگ علی میرزایی حسین آبادی این مراسم را معنوی‌تر کرد، مهمترین اثر این اجتماع بزرگ، محکم‌تر شدن پیوندهای وحدت آفرین بین عاشقان اهلبیت و مردم است‌.

اسماعیلی افزود: روز دوشنبه ۲۵ تیرماه، مصادف با روز تاسوعای حسینی ساعت ۱۸ در میدان شهید جوکار (زندیه) صحنه‌ای عظیم و باشکوه دیگر از مردم ملایر را در برگزاری عزاداری حسینی با حضور هیئات مذهبی شهرستان شاهد هستیم.

انتهای پیام

نظر شما